خبرگزاری کار ایران

اهدای ۶ هزار متر زمین توسط خیرین برای احداثپایگاه امداد و نجات

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۳۱۳

گر در حوزه آموزش و پیشگیری سرمایه گذاری کنیم، می‌توانیم از بسیاری از هزینه‌های درمان بکاهیم.

سفرنامه سلامت و امید در سومین روز از حضور خود در استان فارس روز دوشنبه ۸ دی ماه به شهرستان کازرون واقع در جنوب غرب این استان رسید.

به گزارش ایلنا؛ برنامه‌های سفرنامه «سلامت و امید» در سومین مقصدش در استان روز دوشنبه ۸ دی ماه با حضور رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در شهرستان کازرون برگزار شد و ۲۰ دقیقه از آن به صورت زنده تحت پوشش شبکه اول سیما قرار گرفت.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر آموزش و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های شایع و سرطان را از اهداف این سفرنامه برشمرد و گفت: مردم باید بدانند تغذیه سالم و اصلاح سبک زندگی می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کند.
فرحناز رافع استقبال خوب مردم در سفرنامه‌های سلامت و امید را بسیار ارزنده توصیف کرد و بیان داشت: باید از ظرفیت حضور و مشارکت مردم در راستای آموزش روش‌های پیشگیری و خودمراقبتی استفاده نمود.

رافع ادامه داد: اگر در حوزه آموزش و پیشگیری سرمایه گذاریکنیم، می‌توانیم از بسیاری از هزینه‌های درمان بکاهیم.

وی یکی دیگر از اهداف سرنامه سلامت و امید در استان‌های مختلف را هدایت مردم به سوی تشکیل سازمان‌های مردم نهاد با محوریت سلامت عنوان کرد و اظهار داشت: سازماندهی گسترده مردم در حوزه آموزش و پیشگیری از بیماری‌های شایع، امری ضروری است.

رافع همچنین از علاقه هنرمندان کشور به شرکت در سفرنامه سلامت و امید خبر داد و افزود: قرار است هنرمندان از این پس با حضور در سفرنامه‌ها، آموزش‌هایی در حوزه سلامت به مردم ارائه کنند.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر در حاشیه سفر خود به شهرستان کازرون، از پایگاه امداد و نجات بین شهری دشت برم(خیریه حاج حیدر پورزاد) بازدید نمود.

توجه ویژه دولت تدبیر و امید به امر درمان و سلامت مردم

فرماندار کازرون در جریان برگزاری سفرنامه سلامت و امید در این شهرستان گفت: در دولت تدبیر و امید به یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری که‌‌ همان توجه به امر درمان و سلامت مردم کشورمان است، توجه ویژه‌ای شده است. حمیدرضا گرامی یادآور شد: نگاه پیشگیرانه در حوزه‌های آموزش و ترویج سلامت و آماده سازی زیرساخت‌ها و منابع لازم در امر بهداشت و درمان، دغدغه مردم را برطرف نموده است. گرامی با بیان اینکه ارتقای سطح سلامت مردم از حقوق طبیعی آن‌ها است، تصریح کرد: سفرنامه سلامت و امید با محوریت و اولویت پیشگیری از امر سلامت به استان‌ها و شهرستان‌های مختلف آمده است. امام جمعه کازرون نیز در سخنانی با قدردانی از ابتکار خوب سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و گروه اجتماعی شبکه یک سیما، اظهار امیدواری کرد که با استمرار اینگونه برنامه‌ها، شاهد مشارکت هر چه بیشتر مردم در حوزه سلامت، پیشگیری، بهداشت و درمان باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد خرسند، با اشاره به قرار گرفتن شهرستان کازرون در یک منطقه کوهستانی، خواستار توسعه پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری جمعیت هلال احمر در محورهای مواصلاتی این شهرستان شد.

برپایی ۳۰ چادر سلامت در کازرون

رئیس جمعیت هلال احمر کازرون از برپایی ۳۰ چادر سلامت در جریان برگزاری سفرنامه سلامت و امید در این شهرستان خبر داد. عزیز اله خاکسار با بیان اینکه در این چادر‌ها خدمات رایگان سلامت ارائه و راه‌های پیشگیری از بیماری‌های رایج به مردم آموزش داده شد، گفت: در چادرهای تونل سلامت، خدمات مشاوره‌ای همچون مشاوره اعصاب و روان، تغذیه و مامایی و مشاوره بیماری‌های قلب و عروق ارائه گردید. خاکسار اضافه کرد: شیوع عفونت‌های ادراری در این شهرستان زیاد است و دلیل عمده آن استفاده از آب ناسالم می‌باشد.

کمک ۳میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی خیرین در سفرنامه سلامت و امید

در جریان برگزاری سفرنامه سلامت و امید در شهرستان کازرون، جمعی از خیرین این شهرستان به همراه شهردار کازرون، کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود به ارزش ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان را به جمعیت هلال احمر و اهداف این سفرنامه اهدا نمودند.

در همین زمینه جهانپور مرادی با اهداء یک زمین ۵ هزار متر مربعی به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان، برای احداثپایگاه امداد و نجات بین شهری در منطقه کمارج واقع در محور مواصلاتی کازرون – بوشهر پیش قدم گردید و در ادامه ابراهیم برزه هزینه‌های احداثاین پایگاه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان را متقبل شد.

شهردار کازرون با اهداء یک زمین هزار متر مربعی یک میلیاردی در این شهرستان، گام اول را برای احداثخانه داوطلب تخصصی سلامت و امید برداشت و حیدرپورزاد خیر نیک اندیش کازرونی برای پرداخت هزینه‌های ساخت آن به ارزش یک میلیارد تومان اعلام آمادگی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز