خبرگزاری کار ایران

مشاور رئیس جمعیت هلال احمر در امور بین الملل:

مدیریت بحران و کاهش خطرپذیری مناطق شهری از اولویت برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۰۶۸

پروژه کاهش خطر پذیری مناطق شهری، یک پروژه بین المللی است که از طریق فدراسیون بین المللی صلیب سرخ هلال احمر در پنج قاره جهان اجرا می شود و در هر قاره یک شهر با خطر پذیری بالا به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

مشاور رئیس جمعیت هلال احمر در امور بین الملل با اشاره به اهمیت مبحثکاهش خطر پذیری مناطق شهری که در دستور کار فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر قرار دارد، گفت: بحثمدیریت بحران و کاهش خطر پذیری مناطق شهری برای کشور ما نیز در اولویت قرار دارد.

به گزارش ایلنا، مصطفی محقق در نشست تخصصی یک روزه “کاهش خطر پذیری شهر تهران” که در محل مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر این استان آغاز شد، با اشاره به بیانیه دبیرکل سازمان ملل متحد، افزود: در این بیانیه ارزیابی موفقیت یا شکست توسعه بشری به میزان توسعه پایدار در مناطق شهری منوط شده است.

وی با تاکید بر اینکه براساس تمام تحلیل ها و گزارش های بین المللی بزرگترین چالش هایی که بشر با آن مواجه است، بحثتغییرات اقلیمی و توسعه سریع مناطق شهری است، اذعان کرد: در سال ۲۰۰۸ میلادی برای نخستین بار درسطح جهان متوسط ساکنان مناطق شهری از مناطق روستایی بیشتر شد و در حال حاضر ۵۳ درصد جمعیت جهان در مناطق شهری زندگی می کنند و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۵۰ میلادی این رقم به ۷۵درصد برسد.

مشاور رئیس جمعیت هلال احمر در امور بین الملل با بیان اهمیت مبحثکاهش خطر پذیری مناطق شهری که در دستور کار فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر قرار دارد، گفت: بحثمدیریت بحران و کاهش خطر پذیری مناطق شهری برای کشور ما نیز در اولویت قرار دارد.

محقق ابراز امیدواری کرد تا با همفکری شرکت کنندگان در این نشست، مباحثو راهکارهای موثری برای کاهش خطر پذیری مناطق شهری به خصوص در کلان شهر تهران ارائه شود.

در ادامه این نشست تخصصی شاهین فتحی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران با تاکید براینکه اقدامات اولیه در زمینه مسائل آموزشی برای کاهش خطر پذیری شهری در جمعیت هلال احمر این استان انجام گرفته است، تصریح کرد: در زمینه مباحثو مطالعات مربوط به کاهش خطر پذیری شهری به خصوص در کلان شهری مثل تهران، استفاده از نظرات نخبگان و متخصصان امر می تواند بسیار راهگشا باشد.

وی با اعلام اینکه پروژه کاهش خطر پذیری مناطق شهری، یک پروژه بین المللی است که از طریق فدراسیون بین المللی صلیب سرخ هلال احمر در پنج قاره جهان اجرا می شود و در هر قاره یک شهر با خطر پذیری بالا به عنوان پایلوت انتخاب شده است، یادآور شد: در حوزه منا، شهر تهران با موضوع آموزش و کاهش خطرپذیری انتخاب شده است و به همین منظور پروژه تحقیقاتی نیز با موضوع فوق طی ماه های گذشته در این شهر به اجرا درآمد که گزارش نهایی آن جهت ارائه به فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر ارائه خواهد شد.

گفتنی است در نشست تخصصی کاهش خطر پذیری کلان شهر تهران، جمعی از مدیران، مشاوران و کارشناسان حوزه های معاونت امور بین الملل و نمایندگی فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر در تهران حضور داشتند و به بیان نقطه نظرات خود در زمینه مباحثمرتبط با این موضوع پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز