خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر ورزش و جوانان در گفت‌وگو با ایلنا:

رسیدگی به امور جوانان با بودجه ۱۲میلیاردی امکان‌پذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۶۲۶

با بودجه ۱۲ میلیاردی، رسیدگی به همه برنامه و پروژه‌ها در حوزه جوانان امکان‌پذیر نیست، به‌طور حتم وزارت ورزش و جوانان نیازمند حمایت‌های بیشتری است.

مشاور وزیر ورزش و جوانان در حوزه جوانان با اشاره به بودجه ۱۲ میلیاردی در نظر گرفته شده در لایحه بودجه سال ۹۴ برای معاونت ساماندهی امور جوانان این وزارتخانه گفت: این بودجه بسیار کم است و بیشتر شبیه یک شوخی به نظر می‌رسد.

محمدرضا رستمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای حوزه جوانان در سال ۹۴ در نظر گرفته شده است، گفت: از این مقدار هزار میلیارد برای بخش مسکن و هزار و ۳۰۰ میلیارد برای حوزه اشتغال اختصاص یافته است. البته بودجه معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش نیز افزایشی ۵۵ درصدی داشته یعنی به حدود ۱۲ میلیارد در سال ۹۴ ارتقا پیدا کرده است که باز هم بسیار کم است؛ در واقع این مبلغ مانند یک شوخی برای حوزه جوانان است.

وی ادامه داد: برای آنکه این معاونت بتواند اقدام مناسبی در حوزه جوانان انجام دهد، حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد؛ در حال حاضر پرداختن به مساله اوقات فراغت جوانان از جمله مهم‌ترین و اثرگذار‌ترین مواردی است که باید برای جوانان در نظر گرفته شود، در غیر این صورت موجب ورود هجمه‌های فرهنگی از دیگر کشورها به زندگی جوانان می‌شود و آسیب‌های دیگری را نیز در پی خواهد داشت.

مشاور وزیر ورزش و جوانان افزود: یکی دیگر از مسائل مهمی که معاونت ساماندهی امور جوانان باید به آن بپردازد، برنامه‌ریزی برای افزایش مشارکت اجتماعی جوانان و تشکیل سازمان‌های مردم نهاد در حوزه جوانان است؛ متاسفانه در دهه‌ گذشته نوعی بی‌اعتمادی در جوانان به وجود آمده که سبب کاهش تمایل آنها برای مشارکت اجتماعی شده است، در حالی که وجود ساختارهای اجتماعی برای جلب مشارکت جوانان می‌تواند بسیار موثر واقع شود و حتی به ایجاد تشکل‌های بین‌الملی جوانان بیانجامد.

رستمی در ارتباط با بودجه تخصیص یافته برای اشتغال جوانان اظهار کرد: بحثدیگر در مورد گسترش کسب و کار برای جوانان در فضای مجازی است. در واقع اکنون اقتصاد دنیا به سمت مشاغل حوزه مجازی حرکت می‌کند، همچنین برخی افراد به دلیل ریسک کم این گونه مشاغل و نیاز آنها به سرمایه اولیه اندک به این نوع اشتغال تمایل بیشتری نشان می‌دهند؛ بنابراین در حوزه کسب و کار برای جوانان باید به سمت ساماندهی مشاغل فیزیکی موجود و افزایش اشتغال و توانمندسازی جوانان در حوزه کسب وکار مجازی حرکت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی برای ازدواج جوانان گفت: اکنون ما با مشکلات فرهنگی در زمینه ازدواج جوانان مواجهیم که وزارت ورزش و جوانان باید در این زمینه نیز اقدام کند که با این بودجه ۱۲ میلیاردی، رسیدگی به همه این برنامه و پروژه‌ها در حوزه جوانان امکان‌پذیر نیست، به طور حتم وزارت ورزش و جوانان نیازمند حمایت‌های بیشتری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز