خبرگزاری کار ایران

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر؛

اسکان موقت بیش از ۴۵۶ هزار زائر حسینی در مرز

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۹۳۷

در سه نقطه مرزی در حدود ۴۶۵ هزار نفر از خدمات اسکان اضطراری بهره‌مند شدند که در مرز شلمچه ۳۶۶ هزار نفر، چذابه ۸۲ هزار نفر، مهران ۱۶ هزار نفر و همچنین تعداد ۶۶۰۰ نفراز خدمات امدادی به صورت سرپایی استفاده کردند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر از اسکان بیش از ۴۵۶ هزار زائر حسینی در مرز خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی امداد و نجات هلال احمر، «ناصر چرخ‌ساز» با اشاره به اینکه طرح ویژه اربعین حسینی توسط سازمان امداد و نجات از هفتم ماه جاری آغاز شده و تا بیست و ششم همین ماه ادامه دارد، این مطلب را اعلام کرد.

نامبرده گفت: پایگاه‌های امدادی در مسیرهای چزابه، شلمچه و مهران اضافه شده و نیروهای امدادی به حالت آماده باش درآمده‌اند.

وی از استقرار ۳ بالگرد در مرزهای کشور ویژه ایام اربعین خبر داد و افزود: بالگردهای پشتیبانی در این رابطه پیش بینی شده و در صورت نیاز از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

چرخ ساز اظهار داشت: در سه نقطه مرزی در حدود ۴۶۵ هزار نفر از خدمات اسکان اضطراری بهره‌مند شدند که در مرز شلمچه ۳۶۶ هزار نفر، چذابه ۸۲ هزار نفر، مهران ۱۶ هزار نفر و همچنین تعداد ۶۶۰۰ نفراز خدمات امدادی به صورت سرپایی استفاده کردند.

وی همچنین افزود: تعداد ۵۴ نفر از زائرینی که دچار مشکل شده بودند توسط آمبولانس‌ها به مراکز درمانی انتقال داده شده‌اند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر بیان کرد: پیش بینی می‌کنیم قبل از برگشت زائران، شاهد یک افزایش مهاجرتی دیگر در چهارشنبه هفته جاری باشیم، چرا که کارمندان دولت در این زمان تعطیل شده و امکان سفر برای آن‌ها مهیا می‌شود.

چرخ ساز، به ارسال ۲۵ خودروی امدادی در مسیر نجف به کربلا اشاره کرد و گفت: جهت برگشت زائران و ارائه خدمات امدادی به آن‌ها نیز تعداد زیادی خودرو در نظر گرفته شده است.

وی از اجرای طرح دیگری توسط این سازمان در روزهای پایانی ماه صفر خبر داد و تصریح کرد: مراسم پیاده روی زائران امام رضا(ع) به سمت حرم رضوی در روزهای پایانی صفر انجام می‌شود و سازمان امداد و نجات پیش بینی‌های لازم را در این رابطه اتخاذ کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز