خبرگزاری کار ایران

جزییات جدید اعزام زائران به عمره اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۲۱۴

اکنون ۲۳۰ هزار زائر در سامانه فاخر نام نویسی کرده‌اند که از این تعداد ۲۰۲ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت نام خود را به صورت قطعی انجام داده‌اند.

مدیرکل برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت جزییات جدید اعزام زائران به حج عمره را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، «حسن سرخوش» گفت: نخستین گروه زائران ایرانی، ۱۳ آذر ماه از فرودگاه امام خمینی(ره) عازم مدینه منوره خواهد شد که در این روز سه پرواز با دو شرکت هواپیمایی داخلی و یکی از شرکت های هواپیمایی سعودی انجام می شود.

وی تصریح کرد: اکنون ۲۳۰ هزار زائر در سامانه فاخر نام نویسی کرده‌اند که از این تعداد ۲۰۲ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت نام خود را به صورت قطعی انجام داده‌اند.

سرخوش از اعزام نخستین گروه عوامل اجرایی عمره ۹۳ شامل ۳۰ نفر در شب گذشته به حج خبر داد و گفت: این عوامل اجرایی به حج اعزام شدند تا امکانات لازم را برای ورود زائران ایرانی فراهم کنند.

وی ادامه داد: اولین گروه زائران ایرانی شامل هفت کاروان هستند که حدود ۹۰۰ نفر را شامل می شوند که از این تعداد حدود ۱۰۰ نفر عوامل اجرایی عمره ۹۳ خواهند بود.

مدیرکل برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت تصریح کرد: اکنون روادید یکهزار و ۵۰۰ نفر از زائران عمره گزار ایرانی صادر و تاکنون آمار و اطلاعات ۱۸ هزار زائر به سفارت عربستان جهت صدور روادید ارسال شده است.

وی گفت: دومین گروه از زائران ایرانی ۱۴ آذر ماه از استان های خراسان رضوی و آذربایجان شرقی عازم سرزمین وحی خواهند شد، همچنین ۱۵ آذر ماه نخستین کاروان زائران عمره گزار اصفهانی اعزام می شوند.

سرخوش ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده در هفته نخست اعزام هفت هزار و ۵۰۰ زائر و در هفته های پس از آن حدود ۱۷ هزار نفر به سرزمین وحی از شهرهای مختلف ایران اعزام خواهند شد.

وی گفت: دور نخست اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی از ۱۳ آذر ماه تا ۲۰ اسفند ۹۳ انجام می شود که در این دوره بیش از ۳۱۵ هزار نفر توفیق زیارت اماکن مشرفه مکه مکرمه و مدینه منوره را خواهند داشت، همچنین دوره دوم اعزام ها از ۲۱ اسفند تا نیمه ماه رمضان صورت می گیرد.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت گفت: زائران عزیز تا تکمیل ظرفیت کاروان ها، تا اولویت ۴۵۰ می توانند در سامانه فاخر برای اعزام عمره مفرده در سال جاری اقدام کنند.

براساس برنامه ریزی انجام شده در سال جاری قرار است بیش از ۷۰۰ هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی جهت انجام مناسک عمره اعزام شوند.

اکنون بیش از شش میلیون نفر در صف انتظار اعزام عمره مفرده هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز