خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان حج و زیارت:

معافیت زائران اربعین از پرداخت هزینه بیمه و خدمات پزشکی

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۴۳۵

برای جلوگیری از ازدحام زائران عتبات در نقاط مرزی کشور، متقاضیان حضور در همایش پیاده‌روی اربعین از ۲۰ آبان ماه می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی سراسر کشور نسبت به نام‌نویسی برای حضور در همایش اربعین اقدام کنند.

رییس سازمان حج و زیارت از برنامه ریزی برای ساماندهی زائران ایام اربعین حسینی(ع) خبر داد و گفت: امسال زائران اربعین از پرداخت هزینه بیمه و خدمات پزشکی معاف هستند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، «سعید اوحدی» افزود: برنامه‌ریزی برای ساماندهی زائران اربعین آغاز شده و در جلسه بعداز ظهر امروز(یکشنبه) «ستاد دائمی اربعین» که با حضور نمایندگان دستگاه‌های همکار برگزار خواهد شد، وظایف و مسوولیت‌ها و برنامه‌های هر یک از دستگاه‌ها در خصوص اعزام و ساماندهی زائران عتبات در ایام اربعین حسینی(ع) نهایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از ازدحام زائران عتبات در نقاط مرزی کشور، متقاضیان حضور در همایش پیاده روی اربعین از ۲۰ آبان ماه می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی سراسر کشور نسبت به نام نویسی برای حضور در همایش اربعین اقدام کنند و در نرم افزاری که برای این امر طراحی شده، بر اساس ظرفیت هر یک از مرزها، زمان اعزام به مرز به زائران اعلام خواهد شد.

رییس سازمان حج و زیارت درمورد صدور ویزای اضطراری عراق در مرزها گفت: متقاضیان اعزام به عتبات در ایام اربعین می توانند با نام نویسی از طریق دفاتر خدمات زیارتی با پرداخت هزینه ۴۰ دلار بابت ویزا و ۱۵ هزار تومان بابت حق کارگزار، ویزای عراق را دریافت کنند و این در حالیست که هزینه صدور ویزای اضطراری در مرزها ۸۲ دلار است و از طرفی ممکن است زائران با مشکلاتی همچون سوء استفاده افراد سودجو و یا گم شدن گذرنامه ها که سال گذشته در مرز شاهد آن بودیم، مواجه شوند.

اوحدی ادامه داد: سال گذشته در ایام اربعین در نقاط مرزی کشور، بسیاری از زائران برای پرداخت هزینه بیمه و خدمات پزشکی مدت زمان زیادی در صف بانک منتظر می ماندند اما در سال جاری بر رفع این مشکل، سازمان حج و زیارت هزینه های بیمه زائران ایام اربعین را عهده دار شده و با مذاکراتی که با جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی صورت گرفته، زائران این ایام از پرداخت هزینه خدمات پزشکی معاف شده اند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امسال برای اولین بار شش موکب در مسیر پیاده روی زائران از نجف به کربلا برای خدمات دهی به زائران بر پا خواهد شد و چادرهای هلال احمر جمهوری اسلامی که در کنار این مواکب مستقر می شوند، به زائران خدمات پزشکی ارائه خواهند داد.

وی ابراز امیدواری کرد، امسال با همکاری و هماهنگی موجود میان سازمان حج و زیارت و تمامی دستگاه ها، خدماتی بهتر از گذشته به زائران ایام اربعین ارائه شود.

اوحدی گفت: این هفته به همراه تعدادی از مسوولان سازمان حج و زیارت سفری به عراق خواهیم داشت و ضمن دیدار و مذاکره با سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و دیدار با استانداران و سرکنسول کربلا و نجف و تولیت اعتاب مقدسه، روند آماده سازی بسترهای خدمات دهی به زائران اربعین را مورد بررسی قرار خواهیم داد و از پروژه های در دست اجرا در عراق بازدید به عمل می‌آوریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز