خبرگزاری کار ایران

معاون عملیات سازمان امداد و نجات خبر داد:

وقوع سیلاب در ۸۰ شهر و روستا / امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۸۱۱

تا کنون ۳۲۰ امدادگر به هزار نفر سیل زده امداد رسانی کردندو ۸۰ نفر را اسکان اضطراری دادند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، در تشریح وضعیت ۸۰ شهر و روستای سیل زده کشور از امدادرسانی به هزار نفر در این مناطق خبر داد.

به گزارش ایلنا، ناصر چرخ‌ساز با اشاره به سیل و آبگرفتگی طی دو روز گذشته بیان داشت: از روز یکشنبه تا صبح امروز بارش باران منجر به جاری شدن سیل و سیلاب در هفت استان کشور شد. ‌ آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، لرستان، مازنداران، گیلان، همدان وکرمانشاه جزء استانهایی بودند که متاثر از سیلاب شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۲۲ شهرستان این استانها دچار آسیب شدند افزود: رامسر، ساری، چالوس، بابل، نور، نوشهر، تنکابن، ارومیه، سلماس، اشنویه، نقده، پیرانشهر، ‌بوکان، لنگرود، کبودرآهنگ، درود، نورآباد و کوهدشت و الشتر، آذر شهر و شبستر و همچنین شهرستان ثلاثباباجانی استان کرمانشاه دچار آبگرفتگی و سیلاب شدند.

به گفته چرخ‌ساز ۵۸ روستای این مناطق دچار خسارت شد که بیشترین آن مربوط به استانهای مازندران و آذربایجان غربی است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات در ادامه با اشاره به امداد رسانی به سیل زدگان گفت: تاکنون ۳۲۰ امدادگر به هزار نفر سیل زده امداد رسانی کردندو ۸۰ نفر را اسکان اضطراری دادند.

وی با اشاره به اینکه بارش سیلاب منجر به آبگرفتگی برخی منازل مسکونی نیز شد افزود: سیلاب به ۲۳۰ منزل مسکونی راه پیدا کرد و امدادگران با استفاده از ۸۰ موتور پمپ لجن کش آب این منازل مسکونی را تخلیه کردند.

چرخ ساز در ادامه با اشاره به گرفتاری ۲۰۰ خودرو در سیلاب ارومیه تصریح کرد: شدت بارش باران در برخی از استانها به حدی بود که منجر به گرفتاری آنها در سیلاب شد و امدادگران خودروهای گرفتار شده را از میان گل و لای رها سازی کردند.

وی در ادامه افزود: همچنین میان سیل زدگان اقلام امدادی چون پتو و کنسروجات توزیع شد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات در پایان تاکید کرد: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی شدید دربرخی استانها ساکنان و مسافران به نکات امدادی و ایمنی توجه لازم را داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز