خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ثبت احوال کشور:

شناسنامه مکانیزه قابل جعل نیست

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۴۰۵

کارت هوشمند ملی که به زودی جایگزین کارت ملی خواهد شد غیرقابل جعل و با قابلیت امکان شناسایی در فضای مجازی خواهد بود.

رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: شناسنامه‌های جدید در ثبت احوال مکانیزه و مبتنی بر پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور است، لذا قابل جعل نیست.

به گزارش ایلنا، گردهمایی سراسری مدیران ثبت احوال کشور به میزبانی اداره کل ثبت احوال استان آذربایجان غربی با حضور رییس سازمان ثبت احوال، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار آذربایجان غربی و مدیران کل ستادی و استانی سازمان ثبت احوال برگزار شد.

در این همایش ناظمی اردکانی، هدف از برگزاری این همایش را پایش عملکرد شش ماهه عنوان کرد و افزود: ثبت وقایع حیاتی چهارگانه، ثبت تغییر نشانی، تولید و انتشار آمار جمعیتی ماموریت‌های سازمان ثبت احوال است.

وی تاکید کرد: ثبت وقایع حیاتی در وقت مقرر قانونی - ثبت تغییر نشانی - اتقان اسناد هویتی جزو اهداف والای سازمانی است که برای هر یک از مأموریت‌های سازمانی راهبردهایی را تبیین کرده‌ایم.

معاون وزیر کشور در خصوص راهبرد اتقان اسناد هویتی به صدور شناسنامه مکانیزه و پایگاه محور اشاره کرد و افزود: این شناسنامه غیر قابل جعل بوده و کارت هوشمند ملی که به زودی جایگزین کارت ملی خواهد شد غیرقابل جعل و با قابلیت امکان شناسایی در فضای مجازی خواهد بود.

رئیس سازمان ثبت احوال توسعه زیر ساخت‌های کارت ملی هوشمند را یکی از اهداف مهم سازمان ذکر کرد و گفت: زیرساخت‌های کارت هوشمند ملی را فراهم کرده‌ایم و بنا بر رعایت مصالح ملی تامین بدنه کارت را در داخل کشور دنبال می‌کنیم که به محض تأمین بدنه کارت، صدور و تحویل آن بصورت گسترده در کشور انجام می‌شود.

وی ظرفیت‌های استانی در گردآوری اطلاعات ایجاد شده را خوب عنوان و تصریح کرد: حدود چهل هزار نقطه به پایگاه جمعیتی متصل هستند و از این پایگاه بهره‌مند می‌شوند. این ظرفیت می‌تواند برای احراز هویت مراجعین تمامی دستگاه‌ها مورد بهره برداری قرار گیرد.

ناظمی اردکانی با اشاره به اهمیت مسئله جمعیت و سیاست‌های کلی جمعیت افزود: جمعیت بالاترین و با اهمیت‌ترین سرمایه هر کشور است، تحول مسائل جمعیتی ما را رهنمون می‌کند تا به پدیده جمعیت نگاه عمیق تر داشته باشیم چرا که اگر یک مسئول از افزایش و کاهش جمعیت و دیگر وقایع حیاتی اطلاعات نداشته باشد، نمی‌تواند خوب تصمیم بگیرد.

وی افزود: راهبردهای فرهنگی نیز در ثبت احوال نیز تعریف شده است که مهندسی فرهنگ نام گزینی، رونمایی از اسناد هویتی مفاخر و صدور شناسنامه شهید از جمله راهبردهای فرهنگی است که در ثبت احوال مورد توجه بوده پیگیری می‌شود.

گفتنی است؛ در این مراسم ناظمی اردکانی با اهدا لوح و تندیس از حضرت حجة الاسلام و المسلمین قریشی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان و مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی برای حمایت و مساعدت با اداره کل ثبت احوال استان برای تحقق ماموریت‌های محوله تقدیر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز