خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر ورزش و جوانان در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد:

۵ گزینه مطرح شده برای تغییر ساختار دولتی حوزه جوانان

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۹۸۳

تا زمانی که این سه حوزه یعنی حاکمیت، بخش خصوصی و نهادهای مدنی با یکدیگر در زمینه مسائل جوانان مشارکت نداشته باشند مسائل این حوزه حل نخواهد شد.

مشاور وزیر ورزش و جوانان و دبیر شورای راهبردی امور جوانان در مورد گزینه‌های مطرح شده برای تغییر ساختار دولتی حوزه جوانان گفت: تاکنون ۵ گزینه در شورای راهبردی امور جوانان مطرح شده است که پس از تصمیم گیری نهایی بهترین گزینه به وزیر ورزش و جوانان اعلام خواهد شد.

محمدرضا رستمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با فعالیت شورای راهبردی امور جوانان گفت: تاکنون سه جلسه از این شورا برگزار شده است، که اصلی‌ترین محور این جلسات بررسی ساختار فعلی متولی حوزه جوانان بوده است.

وی ادامه داد: برای ایجاد ساختاری که مناسب با بهبود شرایط جوانان در کشور باشد، تاکنون پنج گزینه مطرح شده که پس از تصمیم نهایی شورای راهبردی بهترین گزینه به وزیر ورزش و جوانان اعلام خواهد شد.

دبیر شورای راهبردی امور جوانان با اشاره به اینکه اولین گزینه حفظ ساختار فعلی به عنوان معاونت ساماندهی امور جوانان و ارتقا سمت رئیس آن به قائم مقامی وزیر است، افزود: گزینه دوم نیز در قالب ایجاد سازمان ملی جوانان زیر نظر وزارت ورزش و جوانان و انتصاب رئیس آن به سمت قائم مقامی وزیر ورزش و جوانان مطرح شده است.

رستمی اظهار کرد: سومین گزینه در مورد ساختار جدید حوزه جوانان ایجاد سازمان ملی جوانان زیر نظر ریاست جمهوری و با ریاست معاون رئیس جمهور و داشتن اختیارات در استان‌ها عنوان شده است.

مشاور وزیر ورزش و جوانان گفت: گزینه بعد انتصاب مشاور رئیس جمهور در زمینه جوانان و در نظر گرفتن اختیاراتی در حد انجام امور ستادی است و آخرین گزینه نیز انتصاب معاون رئیس جمهور در امور جوانان با داشتن سمت ریاست سازمان ملی جوانان و بدون اختیارات اجرایی و با همکاری تشکل‌ها و نهادهای اجتماعی است.

وی ادامه داد: تصور ما این است که امور جوانان در واقع مسئله‌ای حاکمیتی است و نمی‌توان آن را صرفا به یک دستگاه دولتی محدود کرد، بنابراین ضرورت دارد که تمامی سه قوه درحوزه جوانان مشارکت داشته باشد.

دبیر شورای راهبردی امور جوانان با اشاره به اینکه بخش خصوصی و نهادهای مدنی نیز باید در زمینه امور جوانان به کار گرفته شوند، گفت: تا زمانی که این سه حوزه یعنی حاکمیت، بخش خصوصی و نهادهای مدنی با یکدیگر در زمینه مسائل جوانان مشارکت نداشته باشند، مسائل این حوزه حل نخواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز