خبرگزاری کار ایران

اعلام زمان قطعی پرواز کاروان‌های حج تا پایان هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۴۹۸

اولین گروه از عوامل اجرایی حج تمتع امسال دهم شهریور ماه و نخستین گروه از زائران ایرانی بیت الله الحرام از ۱۴ شهریور ماه عازم سرزمین وحی خواهند شد.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه نخستین گروه از زائران ایرانی از ۱۴ شهریورماه عازم سرزمین وحی خواهند شد، گفت: زمان پروازکاروان‌های حج تا پایان هفته آینده قطعی و به کاروان‌ها اعلام می‌شود.

به گزارش ایلنا، حسن سرخوش گفت: اولین گروه از عوامل اجرایی حج تمتع امسال دهم شهریور ماه و نخستین گروه از زائران ایرانی بیت الله الحرام از ۱۴ شهریور ماه عازم سرزمین وحی خواهند شد.

وی افزود: در حج سال‌جاری همچون سال گذشته ۶۴ هزار ایرانی به حج اعزام می‌شوند که ۶۱ هزار و ۵۰۰ نفر از آنان زائر و مابقی این جمعیت را عوامل اجرایی، ستادی، فرهنگی و پزشکی تشکیل می‌دهند.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت با بیان اینکه زائران ایرانی در قالب ۴۵۳ کاروان به حج اعزام می‌شوند، اظهار داشت: ۳۰ هزار و ۲۰۰ زائر ایرانی در قالب ۲۳۲ کاروان مدینه قبل و ۲۹ هزار و ۱۵۰ زائر ایرانی در قالب ۲۲۱ کاروان مدینه بعد به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

سرخوش با اشاره به اینکه نیمی از پروازهای زائران ایرانی توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی و نیمی دیگر توسط شرکت هواپیمایی سعودی انجام می‌گیرد، اضافه کرد: اعزام کاروان‌های «مدینه قبل» از ۱۴ شهریور ماه آغاز شده و تا ۳۰ شهریور ماه ادامه خواهد داشت، همچنین کاروان‌های «مدینه بعد» از ۲۵ شهریور ماه تا ششم مهر ماه به عربستان اعزام می‌شوند.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت با بیان اینکه نخستین گروه از حجاج ایرانی ۱۷ مهر ماه به کشور باز می‌گردند، گفت: عملیات بازگشت کاروان‌های «مدینه قبل» از ۱۷ مهر ماه آغاز شده و تا ۲۸ مهر ماه ادامه خواهد داشت، همچنین کاروان‌های مدینه بعد از ۲۳ مهر ماه لغایت ششم آبان ماه به میهن اسلامی باز می‌گردند.

مدیرکل پذیرش و اعزام سازمان حج با اعلام اینکه که کاروان‌های حج امسال در ۴ قالب کاروان‌های ۸۵ نفره، ۱۱۵ نفره، ۱۳۵ نفره و ۱۶۰ نفره است، بیان کرد: حجاج ایرانی از ۱۹ ایستگاه پروازی کشور به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

سرخوش با بیان اینکه پیش از این کاروان‌های مدینه قبل تنها به ایستگاه پروازی تهران اختصاص داشت، اعلام کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و مذاکرات صورت گرفته با هواپیمایی کشورمان و هواپیمایی کشور میزبان در حج سالجاری پروازهای مدینه قبل به هشت ایستگاه پروازی کشور و برای زائران ۱۸ استان اختصاص یافته است.

وی درباره اعلام زمان قطعی پرواز کاروان‌های زائران ایرانی گفت: زمان پروازهای رفت و برگشت ۱۹ ایستگاه پروازی حج تمتع مشخص شده است و برنامه ریزی برای اختصاص این پرواز‌ها به استان‌ها و کاروان‌های زائران در سراسر کشور در حال انجام است و امیدواریم زمان قطعی پروازهای حج کاروان‌های زائران ایرانی تا پایان هفته آینده نهایی و به کاروان‌ها اعلام شود.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت تأکید کرد: با توجه به احتمال جابجایی و تغییر در ساعت پروازهای برگشت، زائران عزیر کشورمان برای برگزاری مراسم ولیمه ۴۸ ساعت بعد از زمان مشخص شده برای پرواز برگشت برنامه ریزی و اقدام کنند.

وی با اشاره به تهیه متمرکز چمدان‌های حجاج متناسب با استانداردهای مورد نظر شرکت‌های هواپیمایی گفت: تنها چمدان‌های تهیه شده بر اساس استانداردهای مورد نظر است، در فرودگاه‌های ایران و عربستان از زائران تحویل گرفته می‌شود و زائران تنها یک ساک کوچک با ظرفیت ۵ کیلوگرم را می‌توانند با خود به داخل هواپیما ببرند و از بردن بسته‌ها و لوازم اضافه به داخل هواپیما خودداری کنند.

مدیرکل برنامه ریزی و اعزام سازمان حج و زیارت در پایان با توجه به انجام پروازهای حج از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بیان کرد: کارگروهی متشکل از کار‌شناسان سازمان حج و زیارت و شرکت فرودگاه‌های کشور تشکیل شده که با بازدیدهای مستمر از فرودگاه حضرت امام(ره)، روند آماده سازی این فرودگاه برای انجام پروازهای حج سال‌جاری و رفع نیازهای زائران را پیگیری می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز