خبرگزاری کار ایران

در نخستین جلسه کمیته تخصصی ازدواج طرح شد:

انتقاد از نقش تخریبی صفحات حوادثمطبوعات در موضوع ازدواج

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۱۴۵

«محدود کردن امر ازدواج به بعد اقتصادی ناصحیح است. / بهمنی خطر رو به گسترش نگاه تخریبی به ازدواج از سوی بخش حوادثبرخی رسانه‌ها، به خصوص رسانه‌های مکتوب را خطری جدی دانست.»

نخستین جلسه کمیته تخصصی ازدواج با حضور نمایندگان عضو ستاد ملی ساماندهی امور جوانان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نخستین جلسه کمیته تخصصی ازدواج در محل ساختمان وزارت ورزش وجوانان برگزار شد و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته تخصصی ازدواج که یکی از کمیته‌های تخصصی ستاد ملی ساماندهی امور جوانان است، میهمان وزارت ورزش و جوانان بودند تا در اولین نشست تخصصی این کمیته راهکارهای برگزاری بزرگداشت هفته ازدواج جوانان را بررسی کنند.

در این نشست مدیرکل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان و مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده ضمن تبیین نقشه راه برگزاری هفته جوانان، مباحثتخصصی خود را در زمینه ایجاد وحدت رویه بین تمامی دستگاه‌های عضو و وزارت ورزش و جوانان بیان کردند.

مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده در این نشست مسئله «آموزش» را امری مهم خواند و گفت: مهم‌ترین نقشی که در حیطه ازدواج باید مورد بازنگری قرار گیرد، نقش آموزش است و پایداری ازدواج و کاهش طلاق منوط به همین اصل اساسی است.

بهمن بهمنی محدود کردن امر ازدواج به بعد اقتصادی را ناصحیح دانست و افزود: جای بسی تاسف است که در جامعه اسلامی ما، مسئله چند وجهی و مهمی چون ازدواج، محدود و منحصر به یک بعد مادی و اقتصادی شده و دیگر وجوه حیاتی آن نادیده گرفته شده است.

وی موفقیت کمیته بزرگداشت هفته ازدواج را در گرو ارائه برنامه‌های کاربردی و عملیاتی از سوی دستگاه‌های عضو این کمیته دانست و گفت: ارائه برنامه‌های خوب که قابلیت اجرایی بالایی داشته باشد، قدم اول است. در همین قدم باید سعی شود تا نگاه صحیح و درستی به مقوله ازدواج داشته باشیم.

بهمنی خطر رو به گسترش نگاه تخریبی به ازدواج از سوی بخش حوادثبرخی رسانه‌ها، به خصوص رسانه‌های مکتوب را خطری جدی دانست و هشدار داد: اگر جلوی حضور این افراد گرفته نشود شرایط دشواری پیش روی برنامه ریزان و مجریان امر خطیر ازدواج خواهد بود. رسانه‌های دلسوز و فعال باید با اقدامات درست و پیگیری‌های دلسوزانه جلوی این اتفاق و ترویج فرهنگ‌های غلط را بگیرند و برای حل مسائل جوانان و فرهنگ سازی صحیح در این حوزه تلاش کنند.

جعفر سطوتی، مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان نیز ضمن اشاره به جایگاه ساختاری و سازمانی ازدواج در سازمان‌های مربوطه پیش از وزارت ورزش و جوانان، از «تفکر» و «فکر مدیریتی» به عنوان حلقه مفقوده ساماندهی امور جوانان در همه مراحل نام برد و گفت: ما در همه سازمان‌های پیش از وزارت ورزش و جوانان مثل سازمان ملی جوانان دارای امکانات و ظرفیت‌های خوبی بوده‌ایم. اما در بعد فکر مدیریتی و تفکر استفاده از ظرفیت‌ها، ضعیف عمل کرده‌ایم و در حال حاضر نیز به هماهنگی کامل و درستی در این زمینه نرسیده‌ایم.

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان در تبیین نقش و عملکرد کارگروه تخصصی ازدواج افزود: کار اساسی این کمیته، پیدا کردن مسیر درست به منظور پیشبرد ایده‌ها و اهداف است.

در اولین نشست کارگروه تخصصی ازدواج، نمایندگان سازمان‌های صدا و سیما، بهزیستی، صندوق مهر امام رضا(ع)، آموزش و پرورش و امور بانوان نهاد ریاست جمهوری حضور داشتند و نظرات و پیشنهادهای سازمانی خود را در خصوص برگزاری هفته ازدواج اعلام کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز