خبرگزاری کار ایران

در قم رخ داد:

غرق شدن جوانی در سد سنجگان

کد خبر : ۱۷۴۵۴۲

«به دلیل اینکه عمق و طول سدها زیاد بوده و شناگران هنگام شنا کردن در نیمه‌های راه خسته می‌شوند و چون مسافت زیادی تا خشکی دارند به دلیل گرفتگی عضلات به زیر آب رفته و غرق می‌شوند.»


مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از غرق شدن جوان ۲۴ ساله در سد سنجگان قم در روز جمعه خبر داد.

به گزارش دریافتی ایلنا، عباس جعفری با اشاره به این حادثه گفت: جمعه ساعت ۳ بعد از ظهر با اعلام این خبر به فرماندهی سازمان آتش‌نشانی بلافاصله تیم عملیاتی غواصی نیروهای آتش‌نشانی به سد سنجگان اعزام شدند.

وی با بیان اینکه تیم عملیاتی بعد از ۳ ساعت جستجو موفق به پیدا کردن این جوان شد، ‌ خاطرنشان کرد: این جوان به همراه دوستان خود برای تفریح به این منطقه رفته بود که برای شنا کردن وارد سد سنجگان شده و دچار این حادثه می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم تصریح کرد: شهروندان قمی با توجه به نزدیک شدن تابستان و گرم شدن هوا به هیچ عنوان در سدها اقدام به شنا نکرده و برای اینکار از استخرهای داخل شهر استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: ‌ به دلیل اینکه عمق و طول سدها زیاد بوده و شناگران هنگام شنا کردن در نیمه‌های راه خسته می‌شوند و چون مسافت زیادی تا خشکی دارند به دلیل گرفتگی عضلات به زیر آب رفته و غرق می‌شوند.

جعفری در ادامه از انجام ۸۲ عملیات که یک فوتی و سه مصدوم به همراه داشت از ۱۳ خرداد تا پایان تعطیلات خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۱ عملیات برای ایمن‌سازی، ۳۳ عملیات در زمینه حریق و ۱۸ عملیات مربوط به نجات بوده است.

وی اظهار کرد: عملیات‌های حریق شامل ۱۵ عملیات حریق ضایعات، ۵ حریق منزل به همراه یک مصدوم، ۶ حریق خودرو، یک حریق انبار علوفه، ۳ حریق مغازه و ۲ حریق زمین زراعی بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اضافه کرد: ۳۱ عملیات ایمن‌سازی به ۳ عملیات صید مار، ۹ عملیات رهاسازی گربه، یک عملیات رهاسازی سگ، یک عملیات سقوط تیر برق، یک عملیات شکستن المک گاز، ۴ عملیات قطع آژیر، ۶ عملیات بازگشایی درب خودرو، یک عملیات سقوط مصالح ساختمانی و یک رهاسازی جوجه پرستو اختصاص داشت.

وی بیان کرد: عملیات‌های نجات نیز شامل ۳ عملیات بسته شدن در آسانسور، ۱۰ عملیات محبوس شدن در داخل منزل و خودرو، یک عملیات ایمن سازی در زمینه برق گرفتگی، یک عملیات درآوردن میل‌گرد از پای کارگر ساختمانی، یک عملیات تصادف روی پل ۷۲ تن و یک عملیات واژگونی خودروی ۲۰۶ در اتوبان قم - کاشان بود که یک مصدوم به همراه داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز