خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

در طوفان اخیر تهران غافلگیر شدیم / کارشناس هواشناسی نیستم

کد خبر : ۱۷۴۱۹۸

«در طوفان اخیر تهران غافلگیر شدیم. هواشناسی ظهر آن روز تنها پیش بینی یک تندباد را برای ما ارسال کرده بود اما اعلام نکرده بود که این طوفان با این سرعت و با این ریزگردها در تهران به وقوع خواهد پیوست که هوای تهران را تاریک کند.»

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در باره طوفان اخیر در تهران گفت د راین حادثه غافلگیر شدیم چرا که قرار بود تنها شاهد وقوع تندباد باشیم نه طوفانی که شهر تهران را تاریک کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور پس از پایان جلسه شورای عالی مدیریت بحران در جمع خبرنگاران درباره موضوع طوفان اخیر در تهران اعلام کرد: در طوفان اخیر تهران غافلگیر شدیم. هواشناسی ظهر آن روز تنها پیش بینی یک تندباد را برای ما ارسال کرده بود اما اعلام نکرده بود که این طوفان با این سرعت و با این ریزگردها در تهران به وقوع خواهد پیوست که هوای تهران را تاریک کند.

وی ادامه داد: امروزه با وجود دستگاههای موجود ماهواره ها و ارتباطات جهانی باید پیش بینی ها کارشناسی و به واقعیت نزدیک باشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه در طوفان اخیر مردم نشان دادند که آمادگی لازم را دارند گفت: متاسفانه امکانات و زیر ساختها کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه برف شمال در سال گذشته نیز ما را غافلگیر کرد، در پاسخ به اینکه آیا احتمال وقوع طوفان دیگری با این شدت وجود دارد به خبرنگاران گفت: من کارشناس هواشناسی نیستم وباید از کارشناسان کمک بگیرم.

وی همچنین درباره مدیریت بحران برای کنترل بیماری کورنا اعلام کرد: این موضوع را باید از وزارت بهداشت پرسید. سازمان مدیریت بحران بجز تهران در دیگر شهرهای کشور ساختمان ندارد.

در ادامه احمد صادقی مدیر مرکز بحران شهر تهران پس از پایان جلسه شورای عالی مدیریت بحران درباره موضوع طوفان اخیر در تهران و اینکه آیا این طوفان توسط سازمان هواشناسی پیش بینی شده بود یا خیر، اعلام کرد: این طوفان پیش بینی نشده بود و دوستان در هواشناسی نیز این موضوع را اعلام نکرده بودند البته باید جلسات کارشناسی در این خصوص تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه باید سامانه هشدار سریع تقویت شود گفت: آنچه در موضوع فرودگاه مهرآباد مطرح شد مشاهده خلبانان بود و گرنه به صورت فنی این طوفان پیش بینی نشده بود.

وی با بیان اینکه در طوفانی که در روز جمعه در تهران رخ داد مردم آمادگی بیشتری داشتند تا اتفاق خاصی رخ ندهد گفت: گزارشات اعلام شده درباره این حادثه با یکدیگر مغایرت دارد و همه چیز احتمال دارد و باید همواره احتمالات را در نظر بگیریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز