خبرگزاری کار ایران

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اعلام کرد:

بودجه ۲/۵ هزار میلیارد تومانی کمیته امداد برای اشتغالزایی

کد خبر : ۱۶۹۶۱۷

ودجه مصوب بخش اشتغال کمیته امداد ۲۰۰۰ میلیارد تومان است. / علاوه بر این مبلغ ۳۰۰میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع خود کمیته امداد اعتبار داریم که با این مبلغ حدود ۱۰۰تا ۱۲۰ هزار شغل می‌توانیم ایجاد کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی گفت: یکی از مهم‌ترین بخشهای فرآیند اشتغال نظارت است بنابراین ما تصمیم به ایجاد سامانه نظارت هوشمند اشتغال گرفتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد امید در جشن ملی خودکفایی ۱۲۰ خانوار کمیته امداد و رونمایی از اولین سامانه نظارت هوشمند اشتغال گفت: در گذشته ناظرین ما به وسیله فرمهای مکتوب بر طرح‌ها نظارت می‌کردند و سپس اطلاعات را در سامانه مرکزی ثبت می‌کردند اما با این سامانه هوشمند پس از حضور ناظرین در طرح‌ها این سامانه فعال می‌شود و اطلاعات مربوطه را در سامانه شهرستان، استان و مرکز ثبت می‌کند از این طریق ما می‌توانیم رصد کاملی از وضعیت اشتغال داشته باشیم.
وی افزود: دو استان فارس و کردستان در استفاده از این سامانه پیشرو هستند.

امید با اشاره به اینکه بودجه مصوب بخش اشتغال کمیته امداد ۲۰۰۰ میلیارد تومان است افزود: علاوه بر این مبلغ ۳۰۰میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع خود کمیته امداد که در مجموع ۲/۵ هزار میلیارد تومان می‌شود اعتبار داریم که با این مبلغ حدود ۱۰۰تا ۱۲۰ هزار شغل می‌توانیم ایجاد کنیم.

وی درمورد میزان وام اشتغال در سال جدید گفت: شورای عالی اشتغال مبلغ این وام را از ۱۵ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان افزایش داده است و باید منتظر باشیم تا شورای پول و اعتبار نیز این مبلغ را تصویب کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در مورد توانمندی و خودکفایی مددجویان کمیته امداد گفت: اکنون ۶۵۰هزار طرح فعال را در کمیته امداد پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به ۱۲۰هزار مددجوی توانمند شده افزود: ۶۶ درصد از این افراد را مردان و ۳۴ درصد را زنان تشکیل داده‌اند و متوسط در آمد هر خانواده خود کفا شده ۱۱ میلیون و ۷۰۰هزار تومان در سال است.

امید در ارتباط با میزان موفقیت طرح‌های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: براساس آمار ما اکنون ۹۲/۵ درصد از این طرح‌های ما فعال هستند و براساس آماری که از بانک‌ها به دست ما رسیده طرح‌هایی که دارای معوقات در بانک هستند کمتر از ۱درصد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز