خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنای زنجان مطرح شد؛

پلمب دپوی پسماند روی زنجان برای حفاظت از محیط زیست است /اجازه نمی‌دهیم مشکل 30ساله دوباره به شهر بازگردد

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۴۹۷

دادستان زنجان ، گفت:همکاری ها برای ایجاد محل جدید دپوی پسماند های روی زنجان انجام شده و بیشتر از این نمی‌توانیم اجازه دهیم که مشکل 30 ساله، دوباره به شهر برگردد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، با تعطیلی گروه صنعتی خالص سازان روی ،واقع در  شهرک روی زنجان، بنا به اظهارات نمایندگان کارگری استان،  حدود 500نفر از کارگران و پرسنل گروه صنعتی خالص سازان روی زنجان، بیکار شدند، تعدادی از این بیکار شدگان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ، خواسته های خود را بیان کردند.

رضا کریمی، با اشاره به بیکاری خود و اوضاع اقتصادی ، گرانی، شرایط شیوع کرونا، اجاره نشینی خود و همکارانش، اظهار داشت: بیایید به جای پاک کردن صورت مسئله وتعطیلی شرکت خالص سازان روی یا هر واحد تولیدی دیگر خود مسئله را حل کنید.

 او، با اشاره به داشتن 5سال سابقه کار در این شرکت و خانواده 4نفره خود و سختی زندگی در شرایط فعلی، افزود: من باید برای تامین مخارج خانه و خانواده خود چه کار کنم؟ برای حل مشکل بیکاری خودم به کجا پناه ببرم؟ چرا مسئولان پاسخگو نیستند؟

برزگر، کارگر دیگر شرکت خالص سازان روی زنجان هم با اشاره به سابقه 17ساله خود در این شرکت، تصریح کرد: من کارگر انبار مواد بودم حالا بیکار شدم.

او، با تاکید بر اینکه روی رفتن به خانه را ندارم ، ابراز کرد: از مسئولان دراین باره درخواست عاجزانه برای حل مشکلات اشتغال 500 نفری را در این شرکت داریم.

 درادامه یوسف خانی،  کارگر دیگر این مجموعه تولیدی، با اشاره به سابقه 4ساله خود در همکاری با این شرکت، یادآورشد: من در واحد انبار کار می کردم الان وضعیت ما مشخص نیست آینده کاری ما مبهم است  و کسی اطلاعی از برگشتن یا بر نگشتن به سرکار خود ندارد؟

او، افزود: من با 4سر عائله و با پدر و مادری مسن که مسئولیت آنها بر عهده من است چه کاری از دستم بر می آید؟

برجی فعال دیگر این شرکت با 10سال سابقه، نیز، گفت: ما حدود 30-25نفر تصمیم گرفتیم اگر مشکل ما تا پایان هفته حل نشود با رعایت پروتکل های بهداشتی راهی تهران شده و  جلوی مجلس درخواست خود را اعلام کنیم.

مصطفوی،  دیگر فعال گروه صنعتی خالص سازان روی زنجان ، هم با اشاره به سابقه 9ساله خود در همکاری با این شرکت، ادامه داد: من با یک خانواده 4نفره با ماهی سه میلیون تومان قسط و اجاره نشینی بیکار شدم.

مشهود غفاری،  نیز یکی دیگر از فعالان این مجموعه، با اشاره به سابقه 17ساله همکاری خود با این شرکت، گفت: به ما گفتند شرکت تعطیل است و دیگر سر کار خود نیایید،من با 4سر عائله و کار قراردادی دیگر طاقت بیکاری را هم ندارم.

پلمب دپوی پسماند روی زنجان  برای حفاظت از محیط زیست است /اجازه نمی‌دهیم  مشکل 30ساله دوباره به شهر بازگردد

حسین آبسالان،  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان، نیز در باره زمان جابجایی به محل جدید دپوی پسماند های روی زنجان ، گفت: شرکت بهین‌فرآور، تعهد داده بود که محل جدید را تا اول مهرماه آماده کند که این کار انجام نشد اما اکنون پیوسته کار می‌کنند و به احتمال زیاد تا 20 – 10 روز آینده آماده می‌شود.

مهرداد سلطانی، معاون عمرانی استاندار زنجان، نیز با بیان اینکه آنچه که وظیفه بخش عمرانی بود  انجام شده  و در 4 ماه گذشته کارها با سرعت پیش رفته، تاکید کرد: مسئولان مرتبط به دنبال عملیاتی شدن انتقال بوده‌اند و اگر نشده، موضوعاتی سبب شده و نمی‌توان گفت آنها مقصر بودند و آنچه که وجود دارد این است که اگر شرایط جوّی اجازه دهد، محل جدید تا یک ماه آینده آماده می‌شود.

پلمب دپوی پسماند روی زنجان  برای حفاظت از محیط زیست است /اجازه نمی‌دهیم  مشکل 30ساله دوباره به شهر بازگردد

محسن کرمی، در این راستا، تاکید کرد:طبق مصوبات، مکان جدید با رعایت استانداردهای زیست‌محیطی در اختیارشان قرار داده شده و طی این مدت می‌توانستند محدوده محدودی را برای انتقال موقت در همان محل جدید، ایجاد کنندکه این کار را انجام ندادند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان، گفت: دپوی پسماند در محل فعلی را در راستای منافع مردم، حمایت از حقوق شهروندان و محیط زیست، ممنوع کردیم.

این مسئول قضایی، در استان زنجان، با تاکید بر اینکه مشکل اصلی در خود واحدهای تولیدی و شرکت بهین‌فرآور است، گفت: برخی منفعت‌طلبی‌هایشان را کنار بگذارند و کوتاهی خود را به گردن دستگاه قضایی نیندازند.

او، درخصوص تعطیلی واحدهای تولیدی و تعدیل کارگران در شهرک روی زنجان ، گفت: اگر کسی واقعا به فکر کارگران باشد، باید به دستورات دستگاه قضایی استان توجه کند که در این صورت  منافع مردم شهر تامین می‌شود و کارگران هم بیکار نمی شوند.

کرمی، در پایان تاکید کرد: حداکثر مساعدت‌ها و همکاری برای ایجاد محل جدید توسط دستگاههای اجرایی استان برای تعیین محل جدید دپوی پسماند ها انجام شده،  نمی‌توانیم اجازه دهیم که مشکل 30 ساله، دوباره به شهر برگردد و به دلیل سودجویی برخی‌ها امید مردم را ناامید کنیم.

گزارش : زهرا ملابابایی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز