خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد:

اجرای طرح شهید سلیمانی با رویکرد خانه و محله محور در زنجان

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۱۷۰

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ، طرح شهید سلیمانی با هدف شناسایی و ردیابی افراد و ایزوله کردن افراد بیمار با محوریت محلات و خانواده ها به اجرا درمی آید.

به گزارش ایلنا از زنجان، پرویز قزلباش ، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه شاهد روند صعودی ابتلا به کرونا در استان هستیم.

او  با بیان اینکه ۷۰۰ تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی در استان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: متوسط روزانه اشغال تخت های بیمارستانی استان 104 نفر و خروجی هم به همین میزان است.

قزلباش  با بیان اینکه از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۸۸ هزار آزمایش کرونا در استان انجام گرفته است، ادامه داد: از این تعداد ۳۳ هزار و ۴۲۸ نفر به کرونا مبتلا شدند و بیش از ۵۰ درصد از بیماران هم بهبود یافته و مرخص شدند.

قزلباش به بستری ۶۶۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۵ هزار و ۹۹۴ نفر کرونایی در مراکز درمانی استان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به مراجعه ۸۲۵۶ نفر به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی کووید - ۱۹ در هفته چهارم آبان ماه اشاره کرد و گفت: شهرستان‌های زنجان، ابهر و خدابنده در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خرمدره، طارم، سلطانیه و ماهنشان در وضعیت نارنجی و ایجرود در وضعیت زرد قرار دارد.

او به فوت۸۱۶ نفر بر اثر بیماری کرونا در استان زنجان اشاره کرد و گفت: متاسفانه روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان مطلوب نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به وضعیت قرمز شهرهای زنجان، ابهر و خدابنده در استان اشاره و خاطرنشان کرد: زنجان در خصوص بیماری کرونا بالاتر از میانگین کشوری است.

او تنها راه قطع زنجیره کرونا را رعایت بهداشت فردی و اجتماعی خواند و ادامه داد: طرح شهید سلیمانی با هدف شناسایی و ردیابی افراد و ایزوله کردن افراد بیمار با محوریت محلات و خانواده ها به اجرا درمی آید.

قزلباش خاطرنشان کرد: مراقبت، نظارت بر رعایت پروتکل‌ها و حمایت از مبتلایان، سالمندان و افراد پرخطر، سه رکن اصلی طرح شهید سلیمانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز