خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح یاس توسط هلال احمر و کمیته امداد در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۲۲۹

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، از اجرای طرح یاس"یاران آسیب ستیز" خبرداد و گفت: این طرح بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی(ره) در این استان اجرا می شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، شهرام میرزایی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی یکی از اصلی ترین اولویت های فعالیت های عام المنفعه و بشردوستانه جمعیت هلال احمر محسوب می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) طرح یاس(یاران آسیب ستیز) را طراحی کرده که در آن نیروی انسانی، مدجویان کمیته امداد هستند که به عنوان مسئولان و رابطان خانه های هلال در حاشیه شهرها، سازماندهی و آموزش در حوزه ترویج آموزش های همگانی، امدادی، اجرای طرح پیشگیرانه آسیب های اجتماعی و تشکیل تیم های مورد نیاز در زمان وقوع حوادث بکارگیری می شوند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با بهره گیری از ظرفیت های مهم کمیته امداد امام خمینی(ره) می توانیم بخش قابل ملاحظه ای از اثرات مخرب حاشیه نشینی و سایر آسیب های اجتماعی را به مرور حل و مرتفع کنیم.

میرزایی یادآوری کرد: در این اقدام مشترک دختران رده سنی 30 تا 40 سال تحت حمایت کمیته امداد در خصوص شیوه های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط هلال احمر از آموزش های مورد نیاز بهره مند می شوند و از ظرفیت آنها در خانه های هلال استفاده خواهد شد.

او اظهارداشت: این افراد بهره مند از آموزش های هلال احمر در صورت بروز بحران می توانند خود، خانواده و اعضای محله را از بحران نجات دهند که در طرح یاس با ارائه آموزش های اجتماع محور فرد توان انجام کار مشارکتی را پیدا می کند که منجر به ایجاد هماهنگی و افزایش تاب آوری در ابعاد محلی می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با ارائه آموزش برای دختران مدد جو و تعامل آنها با هلال احمر در روند عمومی توانمند سازی اجتماعی، ارتباطی، آموزشی و فرهنگی آنها نیز موثر خواهد شد.

میرزایی، ارتقای عزت نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی در بین مخاطبان و توانمند سازی رفتاری، ارتباطی و فرهنگی مددجویان، حضور مخاطبان در عرصه ها و فعالیت های اجتماعی، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح، ترویج خود امدادی و دگر امدادی را از اهداف اجرای طرح یاس(یاران آسیب ستیز) برشمرد.

به گفته وی، ارتقای سطح دانش و مهارت مخاطبان در خصوص امداد و کمک های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح و نحوه مقابله با آن از دیگر هدف های اجرای این طرح به شمار می رود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در فاز نخست طرح یاس(یاران آسیب ستیز) در خانه های هلال حاشیه مرکز استان از ابتدای دی ماه اجرا خواهد شد و در فاز بعدی از اسفند ماه سالجاری همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تا هفته هلال احمر در اردیبهشت سال آینده اجرای این طرح در سطح استان توسعه می یابد.

میرزایی اضافه کرد: بعد از ارزیابی، اصلاح و بهبود روش ها از ابتدای تابستان سال آینده این طرح در سطح کشور و استان زنجان گسترش خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز