خبرگزاری کار ایران

انتقاد برخی تشکل‌های صنفی زنجان از دخالت برخی نمایندگان مجلس در امور آموزش و پرورش استان

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۴۹۴

جمعی از تشکل‌های صنفی ،مدنی و سیاسی استان زنجان در بیانیه‌ای از دخالت نمایندگان مجلس در امور آموزش و پروش استان انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از تشکل‌های صنفی ،مدنی و سیاسی استان زنجان در پی آنچه دخالت‌های نمایندگان مجلس در امور اجرایی به ویژه در امور آموزش و پرورش خوانده شد، بیانیه‌ای صادر و نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

بخشی از این  بیانیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی؛ 

بیانیه جمعی از  تشکلهای صنفی ،مدنی و سیاسی استان زنجان درباره دخالت‌های غیر قانونی برخی نمایندگان مجلس در امور آموزش و پرورش استان 

مطلع کلام را به فرمایشات امیرمؤمنان و مولای متقیان علی بن ابیطالب مزین می کنیم که فرمودند: کسی که انصاف به خرج ندهد، خداوند قدرت را از او می گیرد.

بر کسی پوشیده نیست که مشکلات عدیده‌ای گریبان گیر خانواده عظیم آموزش و پرورش بوده و  بحران‌هایی هم آن را تهدید می‌کند که  از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد: 

فرسودگی مدارس، کمبود کلاس و فضای آموزشی، طبقاتی شدن آموزش و پرورش، تخصیص ندادن سرانه به مدارس، کمبود امکانات آموزشی و کمک آموزشی، کمبود فضاهای ورزشی، تراکم بالای کلاس‌ها، عدم تناسب در تعداد دانش آموزان رشته‌های تحصیلی، مشکلات ناشی از اجرای ناقص طرح تحول در آموزش و پرورش، تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا ویروس و ... 

 آموزش و پرورش استان زنجان اما، در کنار تمام این مشکلات، در سه سال اخیر با مشکل بی ثباتی مدیریتی مواجه شده اند. مشکلی که باعث شده تا این نهاد   دچار بی نظمی و نا بسامانی شود. مردم زنجان این اخلال و نابسامانی در تعلیم و تربیت فرزندان شان را مدیون و مرهون تعدادی از نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی هستند. در حالی که توقع این است که نمایندگان  عزیز بیش از دیگران یاری کننده آموزش و پرورش باشند تا با وجود همه کمبودها از عهده وظایف سنگین خود برآید. اینجاست که با افسوس تمام باید گفت: 

 ما ز یاران چشم یاری داشتیم 

 خود غلط بود آنچه می پنداشتیم

علی ای‌حال، گویا دخالت مستقیم نمایندگان در عزل و نصب مدیران آموزش و پرورش استان که از مجلس قبل شروع شد، اینک تبدیل به یک اپیدمی شده و نمایندگان جدید نیز پیش و بیش از آنکه هم و غم خود را معطوف به حل مشکلات اقتصادی مردم کنند، به فکر تغییر مدیران آموزش و پرورش ادارات حوزه‌های انتخابیه خود افتاده اند و چون مدیرکل آموزش و پرورش را مانع دستیابی به خواسته های خود می‌بینند، عزم خود را جزم کرده اند تا او را برکنار و یک فرد مطیع و گوش به فرمان را جایگزین وی کنند. 

ضمن حمایت از پافشاری مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان بر استقلال دستگاه آموزشی-تربیتی تحت مدیریت خود ، سؤالات جدی درباره تحرکات اخیر برخی نمایندگان استان مطرح است که انتظار داریم پیش از هر اقدامی برای تغییر مدیرکل آموزش و پرورش استان، پاسخ مستدلی برای افکار عمومی جامعه ارائه دهند: 

- با توجه به اینکه چند ماه بیشتر از عمر این دولت باقی نمانده، تغییر مدیر کل چه فایده ای برای این استان خواهد داشت؟

- مهمتر از همه اینکه، اصل تفکیک قوا به چه معناست و نمایندگان محترم استان چگونه آن را پاس داشته اند؟ آیا دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران دستگاه های اجرایی با این اصل مغایرت ندارد؟

از جمله تبعات منفی این گونه عزل و نصب ها که در آموزش و پرورش استان شاهد آن هستیم می توان به این موارد اشاره کرد: 

- سلب امکان برنامه ریزی از مدیران 

- افزایش احساس نا امنی و بلا تکلیفی در میان کارکنان اداره کل و به تبع آن در میان کارکنان ادارات نواحی و مناطق 

امید آن داریم نمایندگان محترم مجلس به وظیفه اصلی خود که قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون در دستگاه های اجرایی است بپردازند.

خدایا چنان کن سرانجام کار/ که تو خشنود باشی و مارستگار

امضاء کنندگان:

 رئیس ستاد انتخابات ریاست جمهوری در زنجان و  شهرستانهای ابهر، ایجرود، زنجان، خدابنده، خرمدره، سلطانیه، طارم، ماهنشان /  مجمع فرهنگیان ایران اسلامی/ کانون صنفی فرهنگیان استان زنجان / انجمن حقوق شهروندی  استان زنجان/ حزب کارگزاران سازندگی استان زنجان/حزب مردم سالاری استان رنجان/حزب اتحاد ملت ایران اسلامی منطقه زنجان/ مجمع زنان اصلاح طلب استان زنجان/جمعی از فعالان رسانه‌ای استان از جمله  یوسف ناصری،  محمدحسین مهدیخانی / انجمن توسعه و وفاق/ مجمع اتحاد سبز/ انجمن صدای عدالت و  انجمن آبادانی شهر 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز