خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان:

آسفالت معابر ۲۵ روستای زنجان با قیر رایانه ای انجام شده است

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۵۴۵

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، گفت: از آغاز سال جاری تاکنون ۷۹ هزار متر مربع از معابر ۱۸ روستای استان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آسفالت شده و مابقی نیز در حال انجام است.

به گزارش ایلنا به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان، رضا خواجه ای اظهار کرد: با اجرای طرح تامین قیر رایگان از سوی دولت و مشارکت دهیاران تاکنون اقدامات مناسبی در زمینه آسفالت معابر روستاهای این استان انجام شده ‌است.

 مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و جذب سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های تولیدی و اقتصادی را از مزایای اجرای طرح‌های هادی در روستاها دانست و گفت: از مجموع 710 روستای بالای 20 خانوار استان طبق سرشماری سال 1395 طرح هادی برای 705 روستا تهیه شده است.

خواجه ای، گفت: آسفالت معابر 25 روستا از محل اعتبارات قیر یارانه‌ای با اعتبار 160 میلیارد ریال و تخصیص بیش از 68 میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی 69 درصد در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: میانگین تهیه طرح هادی روستاهای بالای 20 خانوار در سطح کشور 96.2 درصد و در استان زنجان 99.8 درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

خواجه‌ای با بیان اینکه، مبلغ اعتبار مصوب برای تهیه طرح هادی و بازنگری در سال‌جاری از منابع ملی 5 میلیارد ریال برای 14 روستا است، تصریح کرد: تعداد اجرای طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار ، 400 روستا است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه، باید با انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب برای توسعه روستاها، فضای زندگی شایسته‌ای برای ساکنین روستاها فراهم کرد تا از این طریق روستاییان نیز فرصت زندگی و رشد و توسعه را داشته باشند، افزود: ساماندهی و اصلاح موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف در روستا سه محور اصلی در طرح هادی روستا به شمار می‌روند.

وی یادآور شد: اهمیت و ضرورت تهیه و اجرای طرح هادی این است که روستاهای دارای طرح هادی از شرایط ویژه‌ای در عمران و آبادی از قبیل خدمات زیربنایی، اجرای طرح‌های عمرانی و تخصیص منابع مالی نسبت به روستاهای فاقد طرح هادی هستند، لذا تهیه طرح و اجرای آن با توجه به ورود امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی بر کیفیت و بهبود زندگی اهالی در بلند مدت موثر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز