خبرگزاری کار ایران

با هدف اطلاع‌رسانی برگزار می شود؛

نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» در زنجان

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۶۸۵

نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» در ۶ بخش اصلی، دو بخش فرعی و یک بخش ویژه برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» با هدف اطلاع‌رسانی مناسب از فعالیت کتابخانه‌های عمومی و تقدیر از فعالان رسانه‌ای در حوزه کتاب و کتابخانه‌ها، در ۶ بخش اصلی، دو بخش فرعی و یک بخش ویژه برگزار می‌شود.

این جشنواره با محوریت توسعه همکاری کتابخانه‌های عمومی با مطبوعات، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های رادیو و تلویزیون و تقویت زمینه‌های اطلاع‌رسانی مناسب «خدمات و برنامه‌های» کتابخانه‌های عمومی، تجلیل از نقش اصحاب رسانه در توجه عموم مردم به «خدمات و برنامه‌های کتابخانه‌ها و تکریم کتابداران»، استعدادیابی خبرنگاران فعال در عرصه رسانه برگزار می‌شود.

ایجاد زمینه توجه مردم به نقش کتابخانه‌ها به عنوان پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در توسعه فرهنگ عمومی و افزایش مشارکت مردمی و اعضای کتابخانه‌ها در فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در مناطق کم برخوردار، نخستین جشنواره «کتاب خوان و رسانه» توسط اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره کتاب خوان و رسانه با هدف زنده نگهداشتن فضای کتابخانه و کتابخوانی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و اهمیت نقش مطالعه، تقویت ارتباط رسانه‌ها با کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مدیران کشوری و استانی و اعضای کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

این جشنواره در موضوعات «کتابخانه»، «کتابدار»، «کتاب خوان»، «اهدای کتاب»، «کتابخانه و خانواده»، «مسوولیت اجتماعی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور»، «ترویج فرهنگ مطالعه»، «برگزاری محافل تخصصی»، «محافل ادبی»، «فضای مجازی و کتابخانه» و «توجه به نقش آموزش در کتابخانه‌های عمومی» برگزار می‌شود.

این جشنواره در ۶ بخش اصلی شامل «خبر»، «گزارش» (خبری، توصیفی، تحلیلی و تحقیقی و...)، «سرمقاله و یادداشت»، «گفت و گو»، «مقاله»، «عکس» (خبری، عکس غیرخبری، گزارش تصویری) برگزار می‌شود.

این جشنواره همچنین دارای دو بخش جنبی شامل «اهدای جایزه به بهترین مطلب با محوریت افتتاح کتابخانه‌های مرکزی و اثرات آن در توسعه فضاهای فرهنگی ایران اسلامی» و همچنین «اهدای ۱۱ جایزه به بهترین گزارش از توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نهاد در کتابخانه‌های عمومی» با ۱۱ موضوع محوری است.

کم‌توجهی به کتابخانه، کتابدار و مطالعه در آثار سینمایی تولید داخل، تمرکز کتابخانه‌های بر فعالیت‌های فرهنگی از جمله تشکیل محافل ادبی، نقش کتابخانه‌های عمومی در توسعه و ترویج فرهنگ مقاومت، نقش کتابخانه‌های عمومی در رفع نیاز گروه‌های خاص، تمرکز بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها، نقش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، اهمیت نقش پژوهش در ایجاد تحول و تغییر کتابخانه‌های عمومی، نقش کتابخانه‌های عمومی در حفظ و تقویت هویت ایرانی و اسلامی، همدلی و همراهی کتابخانه‌های عمومی با آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی و توجه به کتابداران و کتاب‌خوان‌های ادیان و غیر مسلمانان در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

بخش ویژه این جشنواره نیز به رسانه‌های دیداری و شنیداری(رادیو و تلویزیون) با رویکرد توجه به اخبار و گزارش‌های ویژه رسانه‌های ملی در حوزه کتابداران، کتابخوان‌ها و کتابخانه‌های عمومی اختصاص دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز