خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان خبر داد:

ساخت واحدهای مسکونی مقاوم در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۲۱۷

مدیرکل بنیاد مسکن استان، از ساخت واحدهای مسکونی مقاوم با استفاده از اسکلت پیچ و مهره ای استاندارد از سوی بنیاد مسکن استان زنجان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، رضا خواجه ای، اظهار کرد: علیرغم پیشرفت های اخیر در ساخت و سازهای مقاوم در روستاها متاسفانه بدلیل گستردگی و پراکندگی روستاها و وجود تعداد زیادی ساختمان‌های قدیمی و غیراصولی، معمولا پس از وقوع حوادث شدید، آسیب‌های زیادی در سطح روستاها بوجود می آید که در این راستا، بنیاد مسکن استان برای جلوگیری از این حوادث و احداث واحدهای مسکونی مقاوم، اسکلت پیچ و مهره ای استاندارد در کوتاهترین زمان ممکن را تولید می کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان، ادامه داد: یکی از ویژگی های شیوه های ساخت و ساز که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می شود استفاده از اسکلت فلزی پیچ و مهره است که نصب سریع و آسان، استاندارد بودن، مقاومت مناسب، هزینه کم از دیگر مزایای این نوع ساخت و ساز است.

وی خاطر نشان کرد: کیفیت ساخت اسکلت های پیچ و مهره ای از درجه بالاتری نسبت به اسکلت‌های بتنی و جوشی برخورداراست چرا که کلیه عملیات ساخت این نوع اسکلت‌ها در محل کارخانه و به دور از عوامل محیطی مخرب انجام می گیرد .

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه در حال حاظر، بنیاد مسکن استان،  بیش از 100 اسکلت پیچ و مهره برای ساخت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در روستای مرصع شهرستان زنجان تولید و و تحویل داده است، گفت: متقاضیان با مراجعه به بنیاد مسکن می توانند درخواست اسکلت پیچ و مهره کرده و با تحویل این اسکلت، برای ۶۰ متر مربع ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و هشت میلیون تومان نیز بلاعوض برای احداث واحد مسکونی مقاوم دریافت کنند.

خواجه ای تصریح کرد: با توجه به مطالعات انجام شده، 153 روستا در استان زنجان روی گسل بوده و بیش از 18 هزار  و 734 واحد مسکونی نیز در این روستاها بر روی گسل قرار دارند که از این تعداد تقریبا 5 هزار و 259 واحد مسکونی که 28 درصد واحدها را شامل می شود، مقاوم سازی شده اند.

وی یادآور شد: تاکنون بیش از 53 درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان معادل 49 هزار و 582 واحد در مقابل زلزله مقاوم‌سازی شده اند و برای مابقی نیز نیازمند همکاری بیشتر بانک های عامل و استقبال روستائیان از طرح مقاوم سازی منازل روستایی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز