خبرگزاری کار ایران

در جلسه کمیسیون معدن اتاق بازرگانی زنجان مطرح شد؛

حضور معادن در هر نقطه‌ای موجب آبادانی آن منطقه شده است/ معدنگر تخریب گر نیست، بلکه به دنبال اشتغال زایی است

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۳۷۸

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی زنجان، با اشاره به اینکه حضور معادن در هر نقطه ای موجب آبادانی آن منطقه شده است، گفت: کمیسیون معدن اتاق بازرگانی زنجان با هدف پیگیری برنامه‌های خود و به حداقل رساندن مشکلات معدنکاران برنامه ریزی منسجمی را صورت داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، سومین جلسه کمیسیون معدن اتاق زنجان با محورهای اصلی این جلسه پیگیری مشکلات مربوط به بخش معدن و معدنکاران در سال ۱۳۹۹ بود که در این جلسه طرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ولی الله منصوری، در این جلسه با اشاره به مشکلاتی که در بخش های مختلف معدن و معدنکاری استان وجود دارد، اظهار کرد: بیشترین این مشکلات مربوط به مشکلات معادن با اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست است.

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی زنجان، با بیان اینکه کمیسیون معدن اتاق بازرگانی زنجان در سال جاری برنامه های خود را به صورت جدی برای توسعه این بخش در استان پیگیری خواهد کرد، گفت: کمیسیون معدن اتاق بازرگانی زنجان با هدف پیگیری برنامه‌های خود و به حداقل رساندن مشکلات معدنکاران برنامه ریزی منسجمی را صورت داده است.

منصوری، تصریح کرد: مشکلات و موارد مربوط به بخش معدن استان پس از طرح و بررسی در جلسات کمیسیون و جمع بندی های لازم برای پیگیری به مسئولان استان ارجاع داده می شود.

در ادامه جلسه رضا کشاورز معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان نظام مهندسی ایران نیز با اشاره به اینکه کمیسیون معدن از بازوان اجرایی اتاق و همچنین پیگیر حل مشکلات معدنکاران استان خواهد بود، خاطرنشان کرد: این کمیسیون مشکلات تخصصی معدن استان زنجان را به گوش مسئولان می‌رساند.

وی با بیان اینکه بخش اکتشاف معادن استان با توجه به آمار رو به تعطیلی گذاشته و این خود نشانه مشکلات معدن و فعالیت آن در استان زنجان می باشد، تصریح کرد: در این بخش مشکلات مربوط به استعلام موجب اشکالاتی در معادن شده است.

کشاورز در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه حضور معادن در هر نقطه ای که بوده موجب آبادانی آن منطقه شده است، افزود: معدنگر تخریب گر نیست، بلکه به دنبال اشتغال زایی و تامین کننده مواد اولیه بسیاری از صنایع می باشد.

در ادامه این جلسه فعالان بخش معدن به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند که از آن جمله می توان به موضوعاتی از جمله مشکل پوشش گیاهی و گون در اکتشافات معدنی، مشکلات و قوانین دست و پاگیر از جمله بخشنامه های اداره کل منابع طبیعی و قوانین دیگر، بحث رضایت روستاییان برای پیگیری فعالیت های معدنی اشاره کرد.

همچنین برگزاری جلساتی با مسولان استانی و ملی و همچنین مجمع نمایندگان استان برای پیگیری وحل مشکلات استان از دیگر محورهای این جلسه بود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز