خبرگزاری کار ایران

به منظور پیشگیری از شیوع کرونا؛

استاندار زنجان از پست بازرسی سلامت هلال احمر بازدید کرد

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۷۸۰

استاندار زنجان، ضمن بازدید از پست بازرسی سلامت هلال احمر در میدان بسیج زنجان، در جریان روند تب سنجی مردم قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از زنجان، استاندار زنجان ضمن تبریک سال نو به داوطلبان و کارکنان هلال احمر مستقر در این پست در جریان روند  تب سنجی قرار گرفت.

شهرام میرزایی، به عملکرد این پست ها در سطح استان طی 9 روز گذشته اشاره کرد و گفت: طی 9 روز گذشته ۳۸۶ نفر در پست های بازرسی سلامت و غربالگری هلال احمر استان با علائم کرونا( تب) تشخیص داده شده اند و از این تعداد ۳۳۴ نفر به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

شهرام میرزایی افزود:  تب سنجی و غربالگری سرنشینان 22 هزار و ۸۴۳ خودرو در ۲۱ مبدا ورودی و خروجی شهرها، ترمینال، راه آهن و شهر تاریخی سلطانیه انجام شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، تاکید کرد: از 9 اسفند سال گذشته تا هفتم فروردین امسال، در استان زنجان ۵۸ هزار  ۱۷۳  نفر در پست های بازرسی سلامت و غربالگری جمعیت هلال احمر استان زنجان تب سنجی و سلامت آنها در خصوص ابتلا به ویروس کرونا مورد پایش قرار گرفته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از این تعداد ۵۷ هزار و ۷۸۷ نفر بدون علائم اولیه  ابتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شده اند.

میرزایی اضافه کرد: در پست های بازرسی سلامت، پایش، غربالگری و تب سنجی افراد در ورودی شهرهای استان ۸۲۵  نفر فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۶۱۵ نفر داوطلب و اعضای جوانان و ۲۱۰  نفر نیز از کارکنان جمعیت هلال احمر استان زنجان هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: اعضای داوطلب و کارکنان جمعیت هلال احمر استان زنجان در  ۲۱  پست بازرسی سلامت افراد را به روش تب سنجی کنترل می کنند و قبل از این عملیات نیز  آموزش های مورد نیاز نیز به آنها ارائه شده است.

میرزایی افزود: در پست های غربالگری سلامت ۱۷ دستگاه خودور اعم از آمبولانس، کمک دار سبک و سواری فعال است.

وی یادآوری کرد: غربالگری و تب سنجی هلال احمر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی استان زنجان انجام می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: عبور از بحران ویروس کرونا مستلزم عزم همگانی همه شهروندان در سطح شهرها و روستاهاست و جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز همه توان تجهیزات و نیروها به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس بکار بسته و شبانه روز در تلاش است.

میرزایی از عموم مردم خواست؛ به منظور ریشه کنی ویروس کرونا درخانه بمانند و از تردد غیرضروری در سطح شهرها حتی جاده ها خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز