خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

صنایع استان حق استفاده از آب پاک را ندارند/ نوارهای مرمت تا پایان بهمن ماه تکمیل می شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۴۲۳

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، با تاکید بر استفاده از پساب درحوزه صنعت استان،گفت: تا به امروز صاحبان صنایع رغبتی به استفاده از پساب نداشتند که با پیگیرهای‌صورت گرفته از این پس‌صنایع تازه تاسیس حق استفاده از آب پاک را ندارند و باید از پساپ تصفیه خانه ها استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علیرضا جزء قاسمی، امروز در نشست خبری با اشاره به ادغام شرکت آبفار و شرکت آب و فاضلاب شهری، اظهار داشت: در آینده نزدیک شاهد تشکیل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، با بیان اینکه اهمیت این ادغام برای مجموعه آب و فاضلاب روستایی، ادامه داد: با ایجاد زیر ساخت های ادغام این مجموعه در زنجان، استان زنجان اولین استان در این زمینه خواهد بود.

وی، با اشاره به تخصص 38 درصدی اعتبارات شرکت آب و فاضلاب، تصریح کرد: مجموع اعتبارات استانی 163میلیارد تومان بوده است.

به گفته جزء قاسمی، بحث اصلاح بازسازی در این مجموعه به صورت مستمر است و با توجه به اعتبارت تخصیصی، بافت قدیمی شهر و هسته مرکزی شهر در اولویت بازسازی شرکت آب و فاضلاب قرار دارد.

جزء قاسمی، با اشاره به بازسازی  8کیلومتری شهری در این راستا ،  یادآورشد: در روستاها متاسفانه شاهد انشعابات غیر مجاز و مصارف بی رویه بیش از اندازه هستیم.

 به گفته این مقام مسوول دراستان زنجان، در شهرهای استان 5طرح فاضلاب در حال احداث داریم، که تقریبا این طرحها در تمامی شهرستانهای استان است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، خبر از ارتقاء مدول اول داد و گفت: بزودی شاهد افتتاح مدول اول خواهیم بود که با افتتاح ان ، مدول دوم نیز شروع وکلنگ زنی می شود.

وی،  با بیان اینکه اکثر سازه های سنگین آب و فاضلاب زنجان آماده بهره برداری است، تصریح کرد: در روستاها ، مجتمع های روستایی با طرحهای جدید اجرایی می شود.

جزء قاسمی، با تاکید بر استفاده از پساب در حوزه صنعت استان ، خاطرنشان شد: تا به امروز صاحبان صنایع رغبتی به این مورد نداشتند که با پیگیرهای جدید صنایع تازه تاسیس حق استفاده از آب پاک را ندارند باید از پساپ تصفیه خانه‌ها استفاده کنند.

این مسئول در استان زنجان، حمایت دستگاه‌های اجرایی را دراین خصوص حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: به دلیل پایین بودن قیمت آب در مقایسه با پساپ صنایع رغبتی به این مورد نداشتند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، با بیان اینکه بحران آب در روستاهای زنجان رفع شده است، یادآورشد: با احداث مجتمع ها و طرح‌های آبرسانی به روستاهای دارای بحران آب تا 2 سال آینده این مشکل برطرف می شود.

به گفته وی هدر رفت آب به دلیل عدم آگاهی و اطلاع رسانی در روستاها در سطح کشور بالا است و بخش مرتبط با مرمت نوارهای کنده شده نیز که برعهده شرکت آب و فاضلاب استان است تا پایان بهمن ماه در سطح زنجان مرمت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز