خبرگزاری کار ایران

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان:

گروه‌های همیار غیرفعال زنان سرپرست خانوار منحل می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۱۵۱

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان با تاکید بر ساماندهی و پایش فعالیت اعضای گروه‌های همیار، از انحلال گروه‌های غیر فعال که فعالیت و بازدهی اقتصادی ندارند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی در سومین نشست تخصصی کلینیک های مددکاری بهزیستی اظهار کرد: در حال حاضر 23 گروه همیار زنان سرپرست خانوار در استان فعال هستند که  هر گروه دارای پنج تا هفت عضو دارند و در زمینه فعالیت‌های تخصصی تولیدی، توزیعی و چند منظوره منجمله خیاطی، خدماتی، کاشت و کشت گیاهان دارویی، عرق گیری، رشته بری، قالیبافی، ملیله کاری، مینا کاری و... مشغول هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان با اشاره به پرداخت حق بیمه زنان سرپرست خانوار افزود: در حال حاضر952 نفر از زنان سرپرست خانوار ساکن شهر، از بیمه تأمین اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری و بیش از 400 زن سرپرست خانوار ساکن روستا از بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر از بیمه برخوردار هستند که بر اساس شرایط سنی و پس از پایان مهلت بیمه پردازی از مستمری بازنشستگی برخوردار شده و از چرخه حمایت بهزیستی خارج می‌شوند.

حسینی از ثبت اطلاعات مددجویان خانواده‌های دارای فرزند دو قلو در سامانه ارمغان خبر داد و گفت: گسترش خدمات الکترونیک و کم کردن مراجعات حضوری مددجویان در کنار پاسخ دهی سریع و به موقع در دستور کار این معاونت قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت کار مددکاری و توجه به نیازهای مددجویان خاطر نشان کرد: طی پایش صورت گرفته در پرونده‌های اورژانس اجتماعی 258 پرونده مختومه اعلام شده و شرایط پذیرش برای مددجویان واجد شرایط فراهم گردیده است.

این مقام مسؤول پایش پرونده‌های اورژانس اجتماعی  بهزیستی شهرستان خدابنده را از فعالیت‌های آتی اعلام کرد که در راستای تصحیح اطلاعات، ساماندهی و ارج نهادن به جامعه هدف بهزیستی صورت خواهد پذیرفت.

حسینی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 11 کلینیک مددکاری، هفت مجتمع و سه مؤسسه در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که در قالب واگذاری پرونده به تعداد بیش از 2 هزار جلد با دفتر توانمندسازی خانواده و زنان در راستای ارائه خدمات مددکاری به زنان همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز