خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از چهارمین نمایشگاه مطبوعات زنجان؛

نمایشگاه چهارم ؛ رکن چهارم دموکراسی هر سال دریغ از پارسال

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۰۱۴

برگزاری نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان زنجان از دیدگاه اهالی رسانه باز هم ناموفق بود و مشکلی از مشکلات این قشر را حل نکرد.

به گزارش ایلنا از زنجان، چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان زنجان همزمان با دهمین نمایشگاه کتاب از 11 تا 16 آذر ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کاسپین زنجان آغاز به کار کرده بود.این نمایشگاه  چهارم می توانست در این  دوره برای اصحاب رسانه استان زنجان فرصتی برای نمایش توانمندی ها و ارائه گزارش دستگاههای اجرایی و مهمتر از همه در پاسخگویی از افکار عمومی مفید فایده باشد.

 نمایشگاه استانی کتاب با وجود اینکه امسال کمتر مورد توجه اهالی رسانه قرار گرفت، اما در نهایت با حضور 26 رسانه استان تقریبا با نصف حضور اهالی رسانه زنجان برگزار شد.

غائبان این دوره از برگزاری نمایشگاه کتاب و مطبوعات و خبرگزاری‌های استان زنجان، عبارت بودند از خبرگزاری فارس، ایسنا، ایلنا ، مهر، تسنیم، ایکنا و شبستان و هفته نامه‌ها و دو هفته نامه های استان و برخی نمایندگی رسانه‌های کشور  که به دلایل مختلفی از جمله اعتراض به نحوه برگزاری دوره های پیشین و عدم حمایت مالی و مشکلات موجود بر سر راه رسانه‌ها و وعده وعید‌های واهی مسئولان استانی به رسانه ها در راستای برآوردن نیازهای افکار عمومی و در کل تعطیلی حوزه فرهنگ رسانه ای دراستان که جای آسیب شناسی دارد، بود.

همچنین این نمایشگاه شامگاه دیروز بدون برگزاری مراسم اختتامیه در حالی به کار خود پایان داد که بازهم در نهایت نتوانست نظر اهالی رسانه استان را به  نحو مطلوب به خود جلب کند.

مهدی سهرابی خبرنگار و دبیر روزنامه صدای زنجان دراین زمینه، گفت: این دوره نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان زنجان طبق معمول تنها یک دورهمی رسانه ای بود.

سهرابی،  ادامه داد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نشان می دهد که نه مطبوعات توانسته اند ارتباط خوبی با مردم برقرار کنند و نه مردم مطبوعات را می شناسند.

این خبرنگار زنجانی ، خاطر نشان شد: اصحاب رسانه استان برای خالی نبودن عریضه در این نمایشگاه شرکت کردند و فکر نمی کنم اتفاق مثبتی برای مطبوعات داشته باشد.

سهرابی برگزاری این نمایشگاه را اشانتیونی در کنار نمایشگاه کتاب عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه به صورت تخصصی برگزار نشده و میزان بازدید کننده واقعی مشخص نیست.

وی،  با بیان اینکه نمایشگاه مطبوعات باید در مرکز شهر برگزار شود، ادامه داد: مردم از این نمایشگاه به عنوان محل گذر نمایشگاه کتاب بازدید کردند در حالی که اگر به صورت تخصصی برگزار شود، در واقع مردم برای آشنایی با مطبوعات خواهند آمد.

کمالی مدیر مسئول سایت اطلاع رسانی جامع استان زنجان، نیز دراین خصوص، ادامه داد: گفت: این سایت از چند بخش مهم اطلاع رسانی تشکیل شده است.

وی، با بیان اینکه نیازمندی های شهر نیز به صورت دیجیتال در این سایت ارائه شده است،افزود: در بخش تریبون آزاد نیز مردم می توانند مشکلات خود با ادارات را بیان کنند.

کمالی،  با بیان اینکه مردم از نمایشگاه مطبوعات استقبال کردند اما مسئولان نیامدند، یادآورشد: اگر چه حضور مردم نیز نسبت به سال های گذشته کم بود.

آذر عباسی خبرنگار هفته نامه موج بیداری نیز با اشاره به تبلیغات کم این دوره نمایشگاه کتاب و به تبع آن مطبوعات، بیان داشت: بازدید نسبت به استان های دیگر کمتر بود.

وی، با بیان اینکه قرار بود مدارس و دانشگاه ها از نمایشگاه بازدید کنند، افزود: اتوبوس ویژه نیز اختصاص نیافت.

عباسی، همچنین با بیان اینکه این دوره نمایشگاه در فصل خوبی برگزار نشد،افزود: مطبوعات استان رمقی نداشته و به زور نفس می کشند.

وی، با اشاره به عدم حضور مسئولان از جمله شهردار و شورای اسلامی شهر، افزود: تنها تبلیغات اسلامی و ارشاد در این نمایشگاه حضور داشتند.

محمدی،  مدیرمسئول هفته نامه کسب و کار زنجان نیز استقبال از این نمایشگاه را خیلی ضعیف اعلام کرد و گفت: برخی کاندیداهای مجلس نیز برای استفاده از ابزاری از رسانه در نمایشگاه حضور یافتند.

وی، در محل گذر بودن نمایشگاه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مردم در بازدید از نمایشگاه های مختلف و ناخواسته به سمت نمایشگاه مطبوعات نیز کشیده می شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز دراین زمینه با بیان اینکه اطلاع رسانی در آخرین لحظات را موجب عدم حضور برخی رسانه‌های استان بود، و گفت: این موضوع موجب شد تا از حضور تعداد محدودی از رسانه های استان بی نصیب شویم.

فاطمه کرباسی،  برضرورت استفاده حداکثری از موقعیت‌های پیش آمده تاکید کرد و افزود: حضور همه رسانه‌ها در این نمایشگاه به نفع همگان بود.

زهرا ملابابایی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز