خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی- امنیتی استانداری زنجان:

قانون فصل الخطاب برگزاری انتخابات مجلس است/ 223 نفر در استان برای انتخابات داوطلب شدند

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۹۷۴

معاون سیاسی- امنیتی استانداری زنجان با بیان اهمیت اصل بی‌طرفی کامل در برگزاری انتخابات و قراردادن قانون بعنوان فصل الخطاب در برگزاری انتخابات،گفت: بهره‌گیری از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها در برگزاری انتخابات، حفظ امنیت و اتخاذ تدابیر و تبین برنامه‌های لازم در حفط و ارتقاء امنیت در زنجان از مهمترین اهداف در این خصوص خواهد بود.

به‌گزارش ایلنا از زنجان، خدابخش مرادی نافچی، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت‌انتخابات یازدهم مجلس شورای‌اسلامی، اظهار داشت: موضوع انتخابات در کشور و رویکرد ستاد انتخابات با توجه به راهبردهای میزان رای ملت است و تحقق راهبردهای انقلاب مد نظر برگزار کنندگان و مجریان انتخابات است.

مرادی نافچی، با بیان اهمیت اصل بی طرفی کامل در برگزاری انتخابات و قراردادن قانون بعنوان فصل الخطاب در برگزاری انتخابات، ادامه داد: بهره گیری از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها در برگزاری انتخابات،حفظ امنیت و اتخاذ تدابیر لازم و برنامه ریزی و تبین برنامه های لازم در حفط و ارتقاء  امنیت در زنجان از مهمترین اهداف در این خصوص خواهد بود.

نافچی،  با اشاره به پیش بینی‌های لازم در این خصوص، تصریح کرد: تقویت و تبین احساس امنیت در جامعه مهمترین اصل است.

معاون سیاسی- امنیتی استانداری زنجان، اضافه کرد: سلامت‌انتخابات و بی‌طرفی و قانونمندی و عمل به قانون انتخابات حائز اهمیت است.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان زنجان، هیچ کس حق استفاده از امکانات عمومی را در طول برگزاری انتخابات یازدهم ندارد و رکن چهارم انتخابات رقابت است که باید فضای مناسب برای این اشخاص آماده شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان با بیان اینکه اسامی افراد تعیین شده بعد از فرآیندهای قانونی در استان زنجان در 8فرمانداری و 10 هیات اجرایی با همکاری مناسب انجام گرفته است، یادآور شد: در برگزاری فرایند انتخابات یازدهم مجلس دارای تعامل بین ستاد انتخابات استان و فرمانداران و بخشداران و هیات های اجرایی را شاهد هستیم .

به گفته این مقام اجرایی انتخابات یازدهم مجلس در استان زنجان، 198نفر در قالب هیات‌های اجرایی و اداری با شرکت معتمدین مردم در این زمینه در سطح استان فعالیت داشتند،97درصد مرد و 3درصد زن بودند که از این جمع هیات اجرایی و معتمدین 51درصد ایثارگر بودند، استان زنجان 5 نماینده در 4 حوزه انتخابی خواهد داشت که 223 نفر ثبت نام 202 نفر مرد و 21 نفر زن بودند.

مرادی نافچی، همچنین با اشاره به این تعداد افراد در حوزه های انتخابی زنجان و طارم 134نفر با 120 مرد و زن بودند در خدابنده 35 نفر مرد و 2 نفر زن ایجرود 22 نفز با 20 مرد و 2 زن در ابهر خرمدره 30 نفر 27 مرد ثبت نام داشتند، ادامه داد: در این دوره 91 درصد ثبت نام کننده برای نمایندگی مجلس مرد و مابقی زن بودند.

وی،  با اشاره به ترکیب سنی داوطلبین دراین دوره از انتخابات ادامه داد: بیشرین گروه سنی شرکت‌کنندگان در این دوره از انتخابات  41 تا 45 ساله بوده اند.

این مقام مسئول در استان زنجان، با اشاره به اینکه دراین دوره 21درصد افراد ثبت نامی سابقه ایثارگری دارند، تصریح کرد: 27 درصد ثبت نامی های مجلس یازدهم از نمایندگان ادوار گذشته هستند.

مرادی نافچی با بیان اینکه ستاد انتخابات تدابیر ویژه برگزاری انتخابات سالم و پر و شور و شوق را دراستان با همکار کمیته‌های ویژه اتخاذ کرده است، خاطر نشان شد: زیر ساخت‌های برگزاری انتخابات الکترونیکی مجلس یازدهم نیز در استان زنجان با تمهیدات لازم پیش بینی شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان، در پایان سخنان خود ، با اشاره به  آسیب شناسی برگزاری انتخابات سالم در استان و آموزش‌های لازم در این حوزه ، تصریح کرد: قانون شکنی بر علیه رقبا در فضای مجازی پذیرفتنی نیست و با افراد خاطی در چارچوب قانون برخورد می شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز