خبرگزاری کار ایران

همزمان با ۱۶ آذر منتشر شد؛

پیام رئیس دانشگاه آزاد استان زنجان به مناسبت روز دانشجو

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۲۷۰

رئیس‌دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان به مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو پیامی منتشر کرد.

به گزارش ایلنا از زنجان، علیرضا فیروزفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان به مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو، پیامی به این شرح منتشر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم
سالروز تاریخی ۱۶ آذر و شهادت سه تن از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران نقطه عطفی در جنبش مطالبه گر دانشجویی بود که مبارزات و مطالبات مردم ایران را در مقطعی حساس از تاریخ عیان کرد.

استبداد داخلی حکومت پهلوی جریان های مبارز و تحول خواه داخلی را به زنجیر کشیده بود و عنان اختیار حکومت در دستان استکبار خارجی بود.

ترسیم فضای اقتدار ، آرامش برای تبدیل شدن به ژاندارم خلیج فارس توسط حکومت پهلوی با حمایت ابرقدرت غرب ، روز ۱۶ آذر با اعتراض دانشجویان دانشگاه تهران به سراشیبی سقوط حکومتی تبدیل گردید که چشمانش برای تصمیم در عرصه داخلی و خارجی به انگشت اشاره بیگانگان بود.

شکل گیری انقلاب اسلامی با شعار " استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی " برگرفته از نهضت عاشورای حسینی و با تکیه بر اعتماد و اعتقاد بنیادین به اصول و باورهای دینی و مذهبی جوانان دانشگاهی و توده های مختلف مردم بود.

جنبش دانشجویی ایران راه پرفراز و نشیبی را طی کرده است و برای رسیدن به قله‌های سعادت مندی ملّت بزرگ ایران مسیر طولانی درپیش رو دارد.

تقدیم هزاران دانشجوی شهید در دوران دفاع مقدس برای مبارزه با بیگانگان و دفاع از کیان ایرانی - اسلامی و حفظ " عزت و استقلال "  در ادامه مسیر ۱۶آذر بود و اکنون دانشجویان با تاسی از فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی برای تعالی و پویایی جامعه با جهاد علمی مسیر جنبش را ادامه می دهند.

۱۶ آذر سال " رونق تولید " نقطه آغازین تحولات در عرصه آموزش عالی کشور برای کسب مهارت و کارآفرینی خواهد بود و از دانشجویان به عنوان موذنان جامعه که مورد توجه و خطاب رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی هستند انتظار می رود در قبال مسائل مختلف جامعه مسئولانه ورود کنند و روح امید و پویایی دوران جوانی و دانشجویی را به جامعه منتقل و آن را زنده نگه دارند.

فرا رسیدن سالروز تاریخی ۱۶ آذر را به جامعه دانشگاهی و دانشجویان عزیز دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان تبریک عرض نموده و از خداوند متعال توفیق و سعادت این قشر عزیز و فرهیخته را در رسیدن به اهداف ارزشمند علمی مسئلت می نمایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز