خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای بازآفرینی زنجان تاکید شد؛

تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات بازآفرینی شهری / شباهت بافت های فرسوده قیدار، خرم‌دره و سلطانیه با زنجان

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۱۷۱

استاندار زنجان خواستار تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات بازآفرینی شهری شد و گفت: شهرهای قیدار، خرم‌دره و سلطانیه در حوزه بافت فرسوده وضعیت زنجان را دارند.

به گزارش ایلنا از زنجان، جلسه شورای بازآفرینی شهر زنجان،با حضور سید محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، استاندار زنجان در این جلسه با بیان اینکه معدن، صنعت، کشاورزی و بافت‌های تاریخی و گردشگری ظرفیت‌های غالب استان زنجان برای رونق اقتصادی بوده است،   اظهار داشت با ابراز تاسف از اینکه از بخش گردشگری برای کسب درآمد استفاده  مطلوبی نشده است.

فتح‌الله حقیقی با بیان اینکه استان زنجان تاکنون بیشتر معبر گردشگران بوده است، تاکید کرد: ضروری است که  زنجان به مقصد گردشگری تبدیل شود.

 استاندار زنجان، بازار زنجان را بزرگترین بازار سرپوشیده کشور معرفی کرد و گفت: بازار زنجان از لحاظ فرهنگی، تاریخی و گردشگری در عرصه فراملی نیز دارای جایگاه است.

حقیقی ، با اشاره به اینکه تکمیل طرح بزرگ سبزه‌میدان نعنوان  آرزوی ۳۵ ساله زنجانی‌ها است،  یادآورشد: عملیات اجرایی طرح بزرگ سبزه‌میدان در ماه‌های اخیر آغاز شده و در این پروژه باید احیاء و حفظ بافت تاریخی و فرهنگی  مورد توجه قرار گیرد.

 استاندار زنجان در بخش پایانی سخنان خود،  خواستار تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات بازآفرینی شهری شد و تاکید کرد: ضروری است شهرهای قیدار، خرم‌دره و سلطانیه از نظر بافت فرسوده در موافقت‌نامه‌های سال ۱۳۹۸ لحاظ شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه چهار شهرستان زنجان دارای بافت فرسوده است، افزود: در استان، شهرهای زنجان، ابهر، خرم‌دره و قیدار دارای بافت فرسوده  هستند.

مسعود بیات‌منش با بیان اینکه شهر زنجان ۶ هزار و ۱۷۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان ۵۱۱ هکتار آن بافت فرسوده است، افزود: ۷۰ هزار و ۹۳ نفر از جمعیت شهر زنجان شامل ۱۶.۳ درصد جمعیت شهر در بافت فرسوده ساکن هستند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۸۵۱ هکتار مساحت شهر ابهر است که از این میزان ۱۳۵ هکتار فرسوده است، ادامه داد: ۱۶ هزار و ۳۹۴ نفر از جمعیت یعنی ۱۶.۴ درصد جمعیت در بافت فرسوده زندگی می‌کنند.

بیات‌منش با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۱۱ نفر شامل ۱۶.۳ درصد جمعیت شهر خرم‌دره نیز در بافت فرسوده سکونت دارند، عنوان کرد: از ۱۲۸ هکتار مساحت شهر خرم‌دره ۷۲.۲ هکتار این شهر جزو بافت فرسوده است.

وی همچنین  با بیان اینکه از ۵۹۸ هکتار مساحت قیدار ۲۶۱ هکتار بافت فرسوده است، عنوان کرد: ۳ هزار و ۸۵ نفر شامل ۸.۸ درصد جمعیت قیدار در بافت فرسوده زندگی می‌کنند.

شهردار زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه محورهای گردشگری در بافت‌های با ارزش شهری ایجاد می‌شود، ا‌ظهار کرد: مرکز زنجان به لحاظ کارآمدی شهری برای شهروندان خلاءهایی دارد که برای بهسازی این فضاها در نقاط مستعد اقداماتی آغاز شده است.

مسیح‌الله معصومی در این خصوص از ارائه مشوق‌هایی برای نوسازی بافت فرسوده خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر ۱۵ میلیارد تومان تخفیف در این مناطق توسط شهرداری ارائه شده و در سایت ۵ هکتاری کوی فرهنگ پروانه ساختمانی به صورت رایگان صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز