خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی خبرداد:

اختصاص ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۱۵۳

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مشوق‌های لازم برای مشارکت مردم در بهسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شود، گفت: ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده اختصاص یافته است.

به گزارش ایلنا از زنجان، سید محمد پژمان، شامگاه دیروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان زنجان با بیان اینکه امروزه بافت‌های فرسوده از محدوده خود فراتر رفته و خیلی از مناطق را فراگرفته است، اظهار کرد: ساختمان‌های موجود در بافت فرسوده غیرمقاوم و بی‌کیفیت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: بافت‌های فرسوده با مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، کالبدی، زیرساختی و روبنایی مواجه است.

پژمان با بیان اینکه می‌توان برخی مسائل را در مقیاس محلی گنجاند، افزود: در بیشتر موارد راهکارهای محلی برای مسائل کارسازتر است.

وی با بیان اینکه مشوق‌هایی برای مشارکت مردم در بهسازی بافت‌های فرسوده باید در نظر گرفته شود، عنوان کرد: ایجاد ارزش افزوده در نوسازی بافت‌های فرسوده موجب ایجاد انگیزه برای مشارکت در این کار می‌شود.

پژمان ، تاکید کرد: تقویت مولفه‌های اقتصادی باید در بافت‌های فرسوده رونق گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه رونق اقتصادی فقط به معنای احداث مغازه نیست، تاکید کرد: باید بار درآمدی شهر مشخص شود.

وی  اضافه کرد: طرح‌ها باید خودکفا و خودگردان باشد.

پژمان با اشاره به اینکه کار در بافت‌ فرسوده اقدامی پیچیده و بالینی است، ادامه داد: نیاز به بازنگری، به‌روزرسانی و بومی‌سازی طرح‌ها و محله‌محوری وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی واحدها به ساکنان بافت‌های فرسوده ارائه داده شود، تصریح کرد: ۱۰۰ درصد اعتبار تسهیلات برای بافت فرسوده موجود است.

عکس: حمام خویین / زنجان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز