خبرگزاری کار ایران

پژمان در زنجان :

حل مشکلات مناطق بافت فرسوده در بضاعت کشور نیست/ناپایداری خانه‌ها مهم‌ترین نگرانی در بافت فرسوده

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۱۲۰

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ناپایداری خانه‌ها مهم‌ترین نگرانی در بافت فرسوده است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، سید محمد پژمان، در جمع خبرنگاران با اشاره به  اینکه حدود 140 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد، اظهار کرد: بیش از 5 میلیون واحد مسکونی یا خانوار شامل 20 میلیون نفر جمعیت در این مناطق زندگی می‌کنند.

پژمان، تاکید کرد: حل مسئله و شتاب‌دهی به پروژه‌های بازآفرینی شهری در مناطق موسوم به بافت فرسوده باید مورد توجه باشد.

 معاون وزیر راه و شهرسازی کشور با بیان اینکه ناپایداری خانه‌ها مهم‌ترین نگرانی در بافت فرسوده است ، ادامه داد: د صورت وقوع زلزله شدت آسیب جانی در میان ساکنان این مناطق بسیار بالا خواهد بود.

پژمان با  تاکید بر اینکه در حال حاضر زندگی ساکنان به لحاظ رفاهی اصلا مناسب نیست،  یادآورشد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در این مناطق و یا نواحی نزدیک به مناطق بافت فرسوده رخ می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، همچنین خاطر نشان شد: مشکلات مناطق بافت فرسوده  از محل درآمد نفت حل‌شدنی و در بضاعت کشور نیست.

وی،  با بیان اینکه وقتی در زنجان ظرفیت برای سرمایه‌گذاری و توسعه وجود دارد، مجموعه مدیریت استان، مسؤولان شهری و سرمایه‌گذاران باید وارد میدان شوند، افزود: با همفکری یکدیگر و در تعامل نزدیک با مردم، باید راهکارهای محلی برای مسائل موجود ارائه شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی کشور با بیان اینکه معتقدیم ورود مجلس و دولت برای توسعه بافت‌های قدیمی شهری و تزریق منابع، ناکامی می‌آورد‌،  افزود: اگر سرمایه‌گذاری‌ها در چند سال اخیر با همت انجام می‌شد، شاهد اتفاقات خوب و تکمیل بیش از 10 پروژه در حوزه بازآفرینی شهری بودیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه بخش بافت فرسوده جدی گرفته نمی‌شود و فکر می‌کنند، گره‌های کشور تنها با پول نفت باز می‌شود، تاکید کرد: موضوعات محلی نباید ملی شود، چرا که موضوع محلی راه حل محلی می‌طلبد.

پژمان با بیان اینکه با اندک منابع و محدودیت زمان در کل کشور ۲ هزار پروژه در این بافت‌ها برای رفع کمبودهای زیرساختی و زیربنایی در حال اجرا است، گفت: این پروژه‌ها با هزینه‌کرد قریب به 4 هزار میلیارد تومان انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با میراث فرهنگی افزود: در بافت‌های قدیمی، بناهای تاریخی یا بافت تاریخی داریم که شناسنامه و هویت مردم و شهر است و در این زمینه هیچ اختلافی نیست و ما به دنبال حذف هویت مردم و شهرها نیستیم.

وی، همچنین با بیان اینکه معتقدیم با گفت‌وگو می‌توانیم اگر امکان احیا با کالبد و حفظ بافت وجود داشته باشد، بناها مرمت شوند، تصریح کرد: نکته دوم ایجاد سازگاری در ساکنان مناطق فرسوده است که باید زمینه آن فراهم شود.

پژمان  با تاکید بر اینکه هیچ اختلافی با میراث فرهنگی نیست و مشاوران باید مطالعات طرح‌ها را انجام دهند، ادامه داد: موضوع اگر مورد موافقت محلی‌ها قرار نگرفت برای اصلاح مورد پیگیری و بررسی قرار می‌گیرد.

به گفته این مقام مسئول کشوری بخشی از این پروژه‌های در حال اجرا در بافت فرسوده، تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد ، و بخشی نیز بعد از تکمیل تا  پایان سال ۱۳۹۹ تحویل داده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز