خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان:

حضور جوانان و دانشجویان در هلال احمر ارزشمند است

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۴۴۴

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: حضور جوانان در اقدامات بشردوستانه و عام المنفعه هلال احمر ارزشمند و قابل تحسین است.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان، شهرام میرزایی در دیدار و هم اندیشی دبیران کانون های دانشجویی و جوانان، ضمن تبریک سالروز هفتاد و دومین سال تاسیس سازمان جوانان افزود: جوانان و دانشجویان ابتدای امسال مشارکت فعال تری در جمع آوری کمک های مردمی برای هموطنان مناطق آسیب دیده از سیل کشور داشتند که حضور آنها ارزشمند و قابل تحسین است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ضمن قدردانی از حضور اعضای جوانان و دانشجویان در هلال احمر اظهارداشت: استفاده از ظرفیت، ساماندهی، نقش موثر و کارآمدتر این قشر در هلال احمر اهمیت قابل توجهی دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: جوانان و دانشجویان کانون های هلال تلاش و همت بیشتری داشته باشند تا از ظرفیت و پتانسیل آنها به نحو مطلوبی در پیشبرد اهداف استفاده کنیم.

میرزایی افزود: در هر برنامه جمعیت هلال احمر استان زنجان که حضور و مشارکت جوانان بوده شور و نشاط حاکم شده و توانستیم موفقیت بیشتری کسب کنیم.

وی با بیان اینکه مسئولیت دبیران و نمایندگان کانون های دانشجویی و جوانان هلال احمر سنگین است، اظهارداشت: باید با برنامه ریزی تلاش شود تا در حوزه جوانان تلاش و همت کرده و از ظرفیت های موجود به نحو احسن استفاده کنیم.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با حضور جوانان و دانشجویان در کانون های هلال می توانیم نقش مهم و گسترده ای در پیشگیری از آسیب های اجتماعی داشته باشیم.

میرزایی اظهارداشت: خانه هلال در سازمان ورزش و جوانان استان زنجان افتتاح شود تا نقش موثرتری در حوزه آسیب های اجتماعی داشته باشیم و جوانان را به منظور انجام کارهای عام المنفعه ترغیب به حضور در هلال احمر کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمر در هر اداره و ارگانی می تواند ورود و اقدام به عضو گیری کند.

میرزایی خاطرنشان کرد: اعضا مسلط به فعالیت و عملکرد هلال باشند و کانون های هلال فعال تشویق و رقابتی بین این کانون ها ایجاد شود.

وی یادآوری کرد: دبیران کانون های هلال احمر طرح و برنامه ارائه دهند و برای اجرای آن از جمعیت هلال احمر استان زنجان کمک بگیرند.

درصدد نهادینه کردن پیشگیری از آسیب های اجتماعی هستیم

معاون سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان در ادامه این جلسه گفت: طی چند سال اخیر این سازمان با برنامه ریزی در تلاش برای نهادینه کردن پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای آحاد جامعه است.

فاطمه جمشیدی افزود: هلال احمر داوطلب محور است، با توجه به اینکه جوانان در حوادث و سایر بخش ها یاری دهنده هستند، حضور آنها در این مجموعه اهمیت دارد.

وی اظهارداشت: جوانان در خصوص فعالیت‌های بشردوستانه و عام المنفعه همکاری های لازم را با جمعیت هلال احمر انجام می دهد.

معاون سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: اعضای جوان برای انجام خدمات بشر دوستانه در راستای اهداف چهارگانه جمعیت هلال احمر جذب و اقدام به فعالیت می کنند.

جمشیدی تاکید کرد: با تشکیل سازمان جوانان فعالیت های بشردوستانه و عام المنفعه گسترده تری انجام شد.

وی با بیان اینکه ابتدا سازمان جوانان در بخش دانش آموزی فعالیت می کرد، ادامه داد: فعالیت‌های آن به بخش دانشگاهی نیز توسعه یافت.

معاون سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از سال ۷۷ در دانشگاه‌های زنجان، پیام نور و آزاد، کانون‌های دانشجویی در مرکز استان تشکیل و سپس این اقدام در سطح شهرستان ها انجام شد.

جمشیدی خاطرنشان کرد: نخستین گامی که با تشکیل کانون های دانشجویی برای جوانان برداشته شد آموزش امداد و کمک های اولیه بود و دانشجویان علاقمند در این کانون ها آموزش های تخصص در این زمینه را گذارنده و در بخش امداد اقدام به فعالیت های بشردوستانه کردند.

وی اضافه کرد: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر سالانه طرح های ایمنی و سلامت نوروزی، دادرس، همدلی، جوانه، مسابقات و اردوهای دوستی و نشاط و امید برگزار می کند.

معاون سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان به اجرای برنامه های این سازمان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این حوزه برنامه ها توسط جوانان آموزش دیده در قالب طرح پیمان اجرا می شود.

جمشیدی افزود: در سال های اخیر اجرای برنامه ها بیشتر به بخش اجتماعی کردن پیشگیری از اعتیاد سوق پیدا کرده و برای جوانان و خانواده ها پیام ها و برنامه هایی جهت آگاهی از آسیب های اجتماعی داریم تا پیشگیری از این آسیب ها در میان همه آحاد جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه سازمان در سال ۱۳۲۶ با عنوان خانه های جوانان تاسیس شده است، یادآوری کرد: نخستین خانه جوان در خرمشهر بود.

 معاون سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیشترین فعالیت ها و شکل عام المنفعه زمان حاضر را نداشت.

جمشیدی ادامه داد: پس از شکل گیری انقلاب اسلامی خانه های جوان به مراکز پرورش اسلامی تغییر یافت و فعالیت های آن آموزش هایی بر محور فنی و حرفه ای بود.

وی افزود: از سال ۷۶ مراکز پرورش اسلامی به جامعه بشر دوستان جوان تغییر نام یافت و سپس سازمان جوانان هلال احمر شکل گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز