خبرگزاری کار ایران

آقا محمدی عنوان کرد:

طرح غربالگری تنبلی چشم در ۲۴۵ پایگاه استان زنجان اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۲۲۹

به گفته معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان پیش‌بینی می شود امسال بیش از ۶۲ هزار و ۵۰۰ کودک تحت پوشش طرح غربالگری تنبلی چشم قرار گیرند.

به گزارش ایلنا از زنجان، معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجاندر جمع خبرنگاران، گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمیلیوپی) در بین کودکان سه تا 6 سال اجرا می شود.

گل نساء آقامحمدی، با یادآوری اینکه این طرح در استان خبر داد و با بیان اینکه این طرح از سال 74 در کشور اجرا می شود، گفت: طرح غربالگری تنبلی چشم همه ساله از ابتدای آبان ماه تا 15 آذرماه در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح در طول سال نیز در بهزیستی سراسر استان توسط چارت E و دستگاه‌های غربالگر بینایی قابل اجرا است.

آقامحمدی با بیان اینکه تنبلی چشم با تشخیص به موقع قابل درمان است، خاطرنشان کرد: تنبلی چشم اگر به موقع تشخیص داده و درمان نشود، فرد را از یک یا هر دو چشم بسیار کم بینا یا نابینا خواهد کرد.

به گفته وی، اگر اشکال دید کودک قبل از پنج سالگی تشخیص و درمان شود، حتی اگر چشم در این مدت تنبل شده باشد با درمان به موقع بینایی کامل به دست می‌آید.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان اضافه کرد: این طرح از امروز در 158 مهدکودک و 245 پایگاه آغاز خواهد شد.

به گفته آقامحمدی پیش بینی می شود امسال بیش از 62 هزار و 500 کودک زیرپوشش این طرح قرار می گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز