خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

منابع مالی زیست محیطی زنجان از محل فروش پسماندهای 7 میلیون تنی روی تامین می شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۱۶۷

استاندار زنجان با اشاره به اینکه برای توسعه بیشتر شبکه فاضلاب و زیرساخت‌های لازم زیست محیطی، تاکید کرد: این منابع از محل فروش پسماندهای روی دپو شده به دست می آید.

به گزارش ایلنا از زنجان، فتح الله حقیقی در ششمین جلسه ستاد هماهنگی مدیریت شهری استان زنجان، اظهار کرد: موضوع مرتبط با حوزه آب و فاضلاب به جهت ارتباط با مسائل زیست محیطی و بهداشتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

فتح الله حقیقی، خواستار رفع موانع شبکه فاضلاب زنجان و بررسی علل عدم استقبال مردم شد و گفت: لازم است راهکارهای عملی و عملیاتی برای تشویق مردم نسبت به اتصال به شبکه فاضلاب و اخذ انشعاب ارائه شود.

مقام عالی استان زنجان با اشاره به اختصاص اعتبارات مناسب برای توسعه بیشتر شبکه فاضلاب و زیرساخت‌های لازم در شهر زنجان خاطرنشان کرد: این منابع از محل فروش پسماندهای روی دپو شده به دست می آید.

به گفته حقیقی وجود واحدهای بزرگ صنعتی و نیاز به آب جایگزین برای شرب ظرفیت مناسبی در راستای استفاده از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب زنجان دارد.

وی با اشاره به اینکه از منابع فروش پسماندهای روی برای احداث پروژه های بزرگ استفاده خواهد شد، گفت: پروژه کف‌سازی بازار و پروژه‌های مربوط به حوزه بهداشت و درمان می‌تواند از گزینه‌های مدنظر برای تخصیص اعتبار از محل فروش پسماندهای روی باشد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود مطلب«شهرداران، معاون استاندار می شوند» را رد کرد و گفت: اعتقاد بر این است که مدیر هر اداره‌ای باید در همان دستگاه ابقا شود.

حقیقی با یادآوری اینکه معاون عمرانی استانداری زنجان به کار خود ادامه خواهد داد، گفت: برنامه‌ای برای جایگزینی فردی به جای معاون عمرانی استاندار زنجان ندارم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان هم در سخنانی به تصویب طرح تصفیه‌خانه شهر زنجان در سال ۱۳۷۱ اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۷۴ آغاز شده است.

علیرضا جزءقاسمی با بیان اینکه این تصفیه‌خانه در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: تاکنون ۵۲ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه هزینه شده است.

وی افزود: برای این پروژه ۱۴ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده بود که ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از این مبلغ تخصیص یافته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه برای تکمیل این پروژه ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است، گفت: پروژه پیشرفت 67 درصدی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز