خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره مراتع و آبخیزداری استان زنجان:

احیای مراتع و جنگل‌های زنجان با اعتبارات صندوق توسعه ملی قوت گرفت

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۱۶۵

رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان زنجان گفت: ۵۳۰ میلیون تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی به منظور حفظ و توسعه جنگل در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، با اشاره به تخصیص 23 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به استان گفت: از این مبلغ 175 میلیون تومان نیز به بخش مرتع و جنگل اختصاص یافته است.

سعید حسنلو با بیان اینکه 530 میلیون تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی به منظور حفظ و توسعه جنگل در نظر گرفته شده است، افزود: طی سال جاری 106 هکتار از حوزه آبخیز منطقه جمال آباد شهرستان طارم که از پوشش جنگلی ضعیفی برخوردار است جنگل‌کاری انجام خواهد شد.

حسنلو ادامه داد: منطقه پس از شناسایی از سوی کارشناسان منابع طبیعی و با انجام مناقصات به زودی اجرایی می شود.

به گفته رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان زالزالک و ارس دو گونه گیاهی است که جهت کاشت در این مناطق در نهالستان زنجان تولید شده است.

وی به حوزه مرتع نیز گریزی زد و از اجرای پروژه های مختلف در این حوزه و با هدف حفظ و احیای مراتع استان خبر داد.

حسنلو از توزیع 99 دستگاه آبشخوار 4 متری در نقاط مختلف استان طی امسال خبر داد، گفت: این طرح در راستای استفاده از آب شرب و سالم دام ها اجرا می شود.

رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اظهار داشت: در 367 هکتار از مراتع استان که دارای خاک ضعیفی است کودپاشی انجام خواهد شد.

وی با بیان این که جهت حفظ خاک و افزایش تولیدات مرتعی برای دام های محلی هم طرح های مختلفی پیش بینی شده است گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است که در 770 هکتار از مراتع استان بذر کاشته شود و همچنین در 130 هکتار از مراتع و اراضی ملی که بر اثر چرای بی رویه دام ها در حال نابودی است بذر پاشی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز