خبرگزاری کار ایران

رفیعی مطرح کرد:

زنجان، تنها استان فاقد استخر دانش‌آموزی در کشور/ با کمبود اعتبارات روبرو هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۱۲۳

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به نیمه‌کاره بودن پروژه استخر دانش‌آموزی در زنجان اشاره کرد و گفت: استان زنجان تنها استان فاقد استخر دانش‌آموزی در کشور است.

به گزارش ایلنا از زنجان، مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به سند تحول بنیادین در این نهاد اظهار کرد: تربیت دانش‌آموزان در ساحت‌های 6 گانه در اولویت های این سند است.

ابراهیم رفیعی، بر ضرورت حمایت و همراهی سایر دستگاه‌ها در اجرای این سند تاکید کرد و گفت: در آستانه برگزاری المپیاد درون مدرسه‌ای هستیم که به دلیل محدودیت های اعتباری نیازمند یاری سایر دستگاه‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی در آماده‌سازی حیاط مدارس و اختصاص سالن برای برگزاری جشنواره‌ها می‌توانند کمک حال آموزش و پرورش باشند، گفت: دستگاه ها این نهاد را یاری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به نیمه‌کاره بودن پروژه استخر دانش‌آموزی در زنجان اشاره کرد و گفت: استان زنجان تنها استان فاقد استخر دانش‌آموزی در کشور است و برای تکمیل پروژه نیازمند اعتبارات مازاد هستیم.

رئیس آموزش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان هم در ادامه به تحصیل ۹۳۵ دانش‌آموز با شرایط ویژه در مدارس استثنایی استان زنجان خبر داد و گفت:  ۲۳ مدرسه مستقل و ضمیمه استثنایی در استان زنجان دایر است.

فاطمه باغبانی با اشاره به اینکه ۱۳ مرکز ویژه مشکلات یادگیری نیز در استان دایر است، گفت: در مناطق آموزشی ۱۴ گانه تنها نواحی زنجانرود و انگوران فاقد مدارس استثنایی هستند.

به گفته وی، ۲ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز تلفیقی در مدارس مشغول به تحصیل هستند و بیشترین دانش‌آموزان استثنایی استان زنجان دانش‌آموز ذهنی هستند.

باغبانی با اشاره به اینکه ۷ میلیارد و ۶۷۶ میلیون تومان برای سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی نیاز بود، گفت: ۴ میلیارد و ۳۹۶ میلیون تومان توسط اداره پرداخت شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از آغاز المپیاد درون مدرسه‌ای با هدف شناسایی استعدادهای ورزشی در بین دانش‌آموزان خبر داد و گفت: شادابی، تقویت روحیه و تیم‌های ورزشی دانش‌آموزی از جمله اهداف المپیاد درون مدرسه است.

ذبیح الله تاراسی با بیان اینکه افزایش نشاط و مشارکت‌پذیری از اهداف اصلی المپیاد درون مدرسه‌ای است، گفت: المپیادهای ورزشی زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و جسمی دانش‌آموزان را به دنبال دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز