خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته ملی کودک انجام شد؛

برگزاری بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در زنجان

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۶۹۷

همزمان با هفته ملی و روز جهانی کودک آیین افتتاحیه مرحله‌ استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان زنجان برگزار ‌شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ همزمان با هفته ملی کودک آیین افتتاحیه مرحله‌ استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی صبح روز 16 مهرماه مصادف با روز جهانی کودک با حضور مسئولان استانی در سالن آمفی تیاتر اداره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان برگزار شد.

در این مراسم سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان با اشاره به نقش تربیتی قصه در انسان‌سازی گفت: فرهنگ سازی و سوق دادن جامعه به سوی اهداف والا از مهمترین نقش‌های قصه و قصه‌گویی است.

شیرین دارایی همچنین با اشاره به اینکه در آیات قرآن مجید و تعالیم روح بخش انبیای الهی از قصه برای انتقال پیام استفاده شده است، اظهار داشت: قصه گویی در ماهیت خود کارکردهای مثبتی نظیر ارتقای مهارت های کلامی، افزایش دایره ی لغات، افزایش مهارت‌های شنیداری در بین کودکان و نوجوانان دارد و مهارت یادگیری، تمرکز و دقت بچه‌ها را افزایش می دهد.

این مقام مسئول اهداف برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگی قصه گویی، احیای سنت قصه‌گویی با مشارکت اقشار مختلف مردم با شعار " آینده ساختنی است " دانست و اظهار کرد در دو روز برگزاری جشنواره 60 نفر با هم به رقابت خواهند پرداخت که 5 نفر از آنها در بخش مردان و زنان به مرحله‌ی منطقه ای راه می‌یابند، 3 نفر در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و 3 نفر نیز در بخش نوجوانان حایز رتبه برگزیده خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز