خبرگزاری کار ایران

صدور سند مالکیت برای ۶۸ درصد واحدهای مسکونی روستایی زنجان

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۶۶۲

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به مناسبت فرارسیدن ۱۵ مهرماه روز ملی روستا گفت: برای ۶۸ درصد از واحدهای مسکونی روستایی سند مالکیت صادر شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ، امروز با اعلام این خبر، گفت:  تاکنون 63122 فقره سند مالکیت روستایی و 6637 جلد سند برای شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، توسط بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک در این استان صادر شده است.

سجاد صنعتی منفرد، اظهار کرد: در مجموع برای بیش از 08/68 درصد واحد های مسکونی روستایی سند مالکیت صادر شده است و در صورت استقبال آن دسته از روستائیان عزیز که تاکنون موفق به اخذ سند برای اماکن داخل محدوده طرح هادی نشده اند، بنیاد مسکن استان،آمادگی دارد طی2 سال نسبت به سند دار کردن واحدهای مسکونی روستایی با همکاری ثبت اسناد و املاک استان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی صدور سند اماکن روستایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: بنیاد مسکن استان با رسمیت بخشیدن به مالکیت ساکنین بافت روستاها، افزایش انگیزه جهت پایداری سکونت در روستا، گسترش کالبدی موزون و طراحی شده و بهره‌گیری مناسبتر روستاییان از خدمات جهت سرمایه‌گذاری و نهایتاً ایجاد امنیت قضایی با همکاری اداره ثبت اسناد اقدام به تهیه و اجرای طرح صدور سند اماکن روستایی کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان، توجه به تثبیت مالکیت و صدور سند قانونی جهت کاهش شکاف بین زندگی شهری و روستایی را امری مهم وضروری دانست و گفت: صدور سند اماکن روستایی گامی در جهت بهره‌مند شدن جوامع روستایی از مزایای مالکیت تثبیت‌شده در جهت توسعه موزون است تا منابع به صورت منطقی و عادلانه میان مردم روستا به گونه‌‌ای تقسیم شود  که همه روستاییان امکان یابند مانند جوامع شهری از حقوق مناسبی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و حقوقی بهره‌مند شوند.

صنعتی منفرد با اشاره به اینکه صدور سند واحدهای مسکونی روستایی برای خانوارهای روستایی هزینه چندانی ندارد ومتقاضیان میتوانند برای صدور سند به بنیاد مسکن استان مراجعه کنند، افزود: واگذاری اسناد مالکیت روستایی، زمینه را برای دریافت تسهیلات بهسازی مسکن فراهم می کند و به عنوان یک پشتوانه برای روستائیان به شمار می آید.

وی، با تاکید بر اینکه، توسعه روستایی، رابطه تنگاتنگی با فرآیندهای ساختاری اجتماعی، اقتصادی، کالبدی و زیست محیطی دارد، خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جهت تشویق وتسهیل ساخت و سازمسکن روستایی و بهسازی وعمران بافت مسکونی وهدایت توسعه فیزیکی موزون در روستاهاو یا برای جابجایی روستاهای در معرض خطرتخریب و بازسازی مناطق سانحه دیده نسبت به مطالعه وشناسایی و وتهیه زمین اقدام کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز