خبرگزاری کار ایران

پایان آسفالت راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار زنجان تا سه سال آینده

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۰۳۹

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بهسازی و آسفالت ۳۲۰ کیلومتر راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان تا پایان سال ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد.

به گزارش ایلنا از زنجان، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه طرح‌های حوزه راهسازی در استان را می‌شود به سه دسته تقسیم کرد، افزود: بخشی از طرح‌ها مربوط به پروژه‌های راه روستایی است که از منابع استان تامین اعتبار می‌شود.

 مسعود بیات منش، اضافه کرد: این طرح طبق برنامه پنج ساله ششم توسعه شامل بهسازی و آسفالت راه های ارتباطی روستاهای بالای ۲۰ خانوار است و در استان زنجان ۳۲۰ کیلومتر راه روستایی از این نوع وجود دارد که بهسازی و آسفالت آنها در دستور کار قرار دارد و قرار است تا سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی آن ها به پایان برسد.

وی اظهار داشت: از هفته جاری بر اساس توافق انجام شده، ساخت راه‌های روستایی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان منتقل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه در حوزه پروژه های ملی حوزه راه، طرح ها به ۲ دسته راه‌های اصلی و بزرگراهی قابل تقسیم است، گفت: این پروژه ها در قالب ۶ طرح ملی شامل ساخت ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و ۲۶۰ کیلومتر بزرگراره در دست اجرا است.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی ها قرار تا پایان سال مالی ۹۸، بخشی از طرح های در دست اجرا در این حوزه شامل ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی و ۱۰۰ کیلومتر راه بزرگراهی، به مرحله بهره برداری برسد.

بیات‌منش اظهار داشت: در یک برنامه زمان بندی پنج ساله، عملیات ساخت طرح های راه‌های اصلی و بزرگراهی در استان به پایان خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از منابع استانی و ملی برای راهسازی در استان هزینه می‌شود، گفت: کل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح های راهسازی در هر سه بخش روستایی، راه های اصلی و بزرگراه به قیمت روز، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود. 

در زمان حاضر استان زنجان پنج هزارو ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز