خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده:

پیگیری لایحه تامین امنیت زنان در خشونت/ ۴۰ درصد تسهیلات اشتغالزایی را بانوان دریافت کرده اند

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۷۵۰

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به پیگیری لایحه تامین امنیت زنان در خشونت گفت: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان هم با پیگیری دولت مصوب شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، ، معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده، امروز در جلسه گفت و گوی مشترک با زنان مدیر، کارآفرین و فعال اقتصادی استان زنجان، با تسلیت اربعین حسینی اظهار کرد: امام حسین(ع) برای احیای دین جدش و امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

وی حضور زنان در عرصه های مختلف را هم از نمونه های عدالت در جامعه خواند و گفت: عدالت زمانی نمود می یابد که زنان ما وادار نشوند بین ازدواج یا ادامه تحصیل، فرزند آوری و اشتغال یکی را انتخاب کنند.

ابتکار بر ضرورت بهره گیری ازهمه ظرفیت ها برای توسعه پایدار و همه جانبه تاکید کرد و گفت: در این توسعه باید نقش زنان هم جدی تلقی شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه شاخص های عدالت جنسی در هشت محور ابلاغ شده است، افزود: دولت تلاش می کند تا از این ظرفیت برای همه افراد جامعه استفاده کند.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده به برنامه های استانی برای پیشبرد اهداف اجتماعی بانوان هم اشاره کرد و گفت: سند استان زنجان در شورای برنامه ریزی تصویب می شود.

وی به پیگیری لایحه تامین امنیت زنان در خشونت اشاره کرد وگفت: تاکنون پنج لایحه ارسال شده است.

ابتکار با اشاره به تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان با پیگیری دولت در کمیسیون قضایی اشاره کرد و گفت: هفته ملی کودک امسال با شعار«آینده را باید ساخت» را در پیش داریم.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده به تصویب قانون تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی هم اشاره کرد و گفت: این قانون گام مهمی برای حرکت به سوی اصلاح قوانین است.

وی با یادآوری اینکه بیش از 40 درصد تسهیلات اشتغالزایی را بانوان دریافت کرده اند، افزود: طرح ملی گفت و گوی خانواده طرح مهمی است که امیدواریم با همکاری غیردولتی ها این طرح به خوبی در استان زنجان اجرا شود.

ابتکار به طرح تاب آوری اجتماعی به عنوان یکی از طرح های مهم اجتماعی اشاره کرد و گفت: لازم است تا30 درصد پست های دولت باید در اختیار زنان قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز