خبرگزاری کار ایران

در راستای ایجاد زمینه اشتغال در کشور صورت می‌گیرد؛

مدارس مهارتی در کشور راه اندازی می‌شود/ برنامه ای برای افزایش تعداد مدارس سما نداریم

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۷۰۱

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر در مرحله طراحی و راه اندازی مدرسه های مهارت در رشته حقوق، حسابداری و کامپیوتر هستیم.

به گزارش ایلنا از زنجان، سید محمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای عمل به تاکیدات رهبری در جهت مهارت آموزی گام های جدی برداشته است.

بطحایی، به فعالیت طرح مدارس مهارتی در چهار رشته مهارتی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با شروع دوره ها داوطلبان در این دوره‌ها شرکت کنند.

وی به قانون نظام جامع مهارت آموزی اشاره کرد و گفت: این قانون اجازه می دهد که مدارک رسمی را مبتنی بر دوره های مهارت آموزی طراحی و اجرا کنند.

بطحایی ادامه داد: داوطلبان در مدارس مهارتی علاوه بر دروس دانشگاهی می توانند  در دوره های مهارت آموزی شرکت کنند.

وی با یادآوری اینکه داوطلبان با این کار با ویژگی‌های مختلف مهارت در رشته خودشان آشنا می‌شوند، افزود: این اقدام زمینه اشتغال را برای آنها فراهم خواهد بود.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در حال حاضر در مرحله طراحی و راه اندازی مدرسه های مهارت در رشته حقوق، حسابداری و کامپیوتر هستیم.

به گفته وی مهم ترین ویژگی این دوره ها انعطاف پذیری زمان کلاس ها است که متقاضیان می توانند از دوره ها استفده کنند.

وی با بیان اینکه مدارس سما در کل کشور یکی از بهترین مدارس از نظر زیر ساخت و سخت افزار است، افزود: طبق برنامه هایی که برای امسال و سال تحصیلی بعد برنامه ریزی شده است، برنامه ای برای افزایش تعداد مدارس سما نداریم و تمامی کار های ما در جهت افزایش کیفیت مدارس سما است.

در کل کشور 720 مدرسه سما و 120 آموزشکده فنی تحت نظر دانشگاه آزاد فعالیت می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز