خبرگزاری کار ایران

محمدی قیداری خبر داد؛

افزایش جمعیت سالمندان استان زنجان به 9/2 درصد نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۴۶۳

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: تنها ۷۰ درصد سالمندان در استان تحت پوشش انواع خدمات بازنشستگی قرار دارند.

به گزارش ایلنا از زنجان، محمد محمدی قیداری ، در جلسه شورای سالمندی استان زنجان به نرخ سالمندی استان در سال 95 اشاره کرد و گفت: در این سال نرخ سالمندی استان 9.8 درصد بوده است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه نرخ سالمندی استان امسال به 9.2 درصد رسیده است، گفت: کاهش نرخ باروری از مشکلات افزایش جمعیت سالمندی در جامعه است.

وی ادامه داد: تنها ۷۰ درصد سالمندان در استان تحت پوشش انواع خدمات بازنشستگی قرار دارند و ۳۰ درصد هم زیر پوشش هیچ یک از نهادهای پوششی بیمه‌ای و بازنشستگی نیستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تنها در شهرهای زنجان و خدابنده بنیاد فرزانگان فعال است، بر ضرورت تأسیس بنیادهای فرزانگان در شهرها تاکید کرد.

مدیر بنیاد فرزانگان پیشکسوت شهرستان خدابنده هم در سخنانی اظهار کرد: بنیاد شهرستان خدابنده به عنوان نخستین بنیاد فعالیت خود را آغاز کرده است.

بهرام خلیلی بر ضرورت همراهی دستگاه ها در جهت ادامه فعالیت این بنیاد تاکید کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی و اعزام‌های زیارتی و سیاحتی از جمله اقدامات این بنیاد است.

وی با اشاره به اینکه این بنیاد از ظرفیت سالمندان برای فعالیت‌های مؤسسه بهره می‌گیرد، تصریح کرد: باید نام سالمندان برداشته شود و از لفظ شهروندان ارشد برای این قشر جامعه استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز