خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح هادی در 697 روستای زنجان

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۷۸۳

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: از مجموع 710 روستای بالای 20 خانوار استان، طبق سرشماری سال گذشته، طرح هادی برای 697 روستا تهیه شده و در 382 روستا اجرا شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، سجاد صنعتی‌منفرد،گفت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح کشور 45 درصد و در استان 53.8  درصد است که در این زمینه عملکرد  استان بالاتر از میانگین کشوری است و می‌توان گفت طرح هادی در نیمی از روستاهای استان زنجان اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: از مجموع 710 روستای بالای 20 خانوار استان، طبق سرشماری سال گذشته، طرح هادی برای 697 روستا تهیه شده و در 382 روستا اجرا شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، ادامه داد: به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، توان‌های بالقوه فرهنگی، تاریخی و اجتماعی نواحی روستایی، باید به تقویت بنیان‌های اقتصادی مناطق روستایی توجه ویژه کرد.

صنعتی‌منفرد با اشاره به اینکه، در اجرای طرح هادی روستاها، باید به حفظ ساختار سنتی روستاها در ابعاد گوناگون فرهنگی و اجتماعی و استفاده از منابع و مصالح بومی، توجه ویژه داشت، خاطرنشان کرد: تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی ‌از اهداف اصلی طرح هادی روستایی است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ایجاد زمینه بهبود وضعیت اقتصادی روستاها از طریق تسهیلات تولید، اشتغال، و ارتقای درآمد روستاییان را امری ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه روستاها می‌توانند در پیشبرد اهداف اقتصادی و اجتماعی کشور مفید واقع شوند، اجرای طرح‌های هادی روستایی در بالا بردن کیفیت زندگی آنها بسیار موثر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان اظهار کرد: خدمات ارزشمند بنیاد مسکن در سطح روستاها باعث جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، تثبیت جمعیت در روستاها و همچنین ساماندهی و رفع مشکل این قشر شده است.

وی با بیان اینکه  توسعه مناطق روستایی با ایجاد زیرساخت‌های لازم و زمینه‌های مناسب از اهداف اصلی بنیاد مسکن است، گفت: باید هماهنگی و همکاری مناسبی میان دستگاه‌های اجرایی، نهادها و مردم برای توسعه و آبادانی روستاها وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز