خبرگزاری کار ایران

سردار جهانبخش اعلام کرد:

آمادگی کامل پلیس زنجان برای تامین نظم و امنیت عزاداری‌های ماه محرم

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۹۰۷

فرمانده انتظامی استان زنجان از آماده‌‌باش نیروی انتظامی در ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خبر داد و گفت:‌ پلیس در ماه محرم تمهیدات کاملی برای امنیت و آرامش عزاداران حسینی و هیات‌های مذهبی تدارک دیده است.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار رحیم جهانبخش در کمیسیون عملیات و قرارگاه عاشورایی فرماندهی انتظامی استان زنجان، با اشاره به آغاز ایام سوگواری شهادت حضرت ابا عبداله الحسین (ع) و یاران با وفایش بیان داشت: پلیس استان با ایجاد قرارگاه عملیاتی عاشورا آمادگی کامل برای تامین نظم و امنیت مراسمات ماه محرم را دارد .

فرمانده انتظامی استان زنجان بر اهمیت همکاری مردم و هیات‌های عزاداری با پلیس در برقراری نظم و امنیت مراسم تاکید کرد و گفت: همراهی و همکاری مسئولان هیات‌های مذهبی، مساجد و تکایا باعث خواهد شد تا شاهد اجرای مراسماتی باشکوه، منظم و در نظم و امنیت کامل باشیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل اساسی و مهم  در مراسمات سوگواری سالار شهیدان (ع) مباحث ترافیکی و عبور و مرور است، خاطر نشان کرد: پلیس استان با بررسی و وپایش مسیرهای حرکت هیئت ها و دسته های عزاداری به ویژه در روز هشتم محرم «یوم العباس» و یازدهم محرم «یوم الزینب» که شهرت جهانی دارد برنامه ریزی های مناسب را انجام داده است .

سردار جهانبخش با اشاره به تعامل خوب با سپاه، بسیج، مراجع اطلاعاتی و قضائی بیان داشت: مشارکت پلیس با هیئت امنای مساجد برای برگزاری مراسم های ایام محرم، اعتقادی است و در راستای ارادت به ائمه معصومین ( ع ) می باشد.

فرمانده انتظامی استان زنجان اظهار داشت : تمام تلاش خود را در این ایام به کارمی گیریم  تا بتوانیم به نحو مطلوب امنیت این عزاداری ها را تامین و تداوم دهنده راه سرور وسالار شهیدان باشیم .

این مقام ارشد انتظامی استان زنجان، نحوه‌ی برگزاری آیین‌ها سوگواری سالار شهیدان در استان زنجان را الگوی مناسبی برای هیات و دستجات مذهبی دیگر شهرها دانست و گفت: شکوه و عظمت دسته‌های عزاداری حسینیه و زینبیه زنجان درسطح کشور بی‌نظیر است.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه خدمت به عزاداران حسینی در پایتخت شور و شعور حسینی افتخار بزرگی است، بیان داشت: نهضت امام حسین یک نهضت بسیار بزرگی است که در طول تایخ در حال حرکت است و تحولات تاریخ هم به حرکت آن تاثیر نگذاشته است .

وی مکتب حسینی را یک مکتب فکری است دانست و بیان داشت: در این مکتب تمامی دروس مردانگی، جوانمردی، ایثار، ایمان، جهاد، شهادت، انقلابی بودن و هر چیزی که در تراز جمهوری اسلامی است یافت می شود.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه موضوع امنیت در جامعه بسیار مهم است و همه باید در جهت برقراری آن تلاش کنیم، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود و سرمایه های اجتماعی در این زمینه استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز