خبرگزاری کار ایران

اسکندری خبر داد:

آغاز برداشت حدود 5 هزار تن پیاز از مزارع شهرستان طارم

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۹۰۵

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم از آغاز برداشت پیاز در این شهرستان خبر داد و گفت: سال زراعی 98- 97 حدود 150 هکتار از اراضی زراعی شهرستان طارم به کشت پیاز اختصاص یافت و پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 4 هزار و 800 تن محصول از این سطح برداشت و روانه بازار شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، مجتبی اسکندری امروز با اعلام این خبر، گفت:  امسال حدود 200 نفر از کشاورزان طارمی به کشت و کار پیاز مشغول بوده‌اند و طبق برآوردهای انجام گرفته بیش از 129 میلیارد ریال از محل برداشت پیاز عاید این تعداد بهره‌بردار می‌شود.

وی بیان داشت: برداشت پیاز در شهرستان طارم استان زنجان همه ساله از اوایل مرداد ماه شروع شده و تا اوایل شهریور ماه ادامه می‌یابد ولی امسال به دلیل خنکی آب و هوا برداشت پیاز از اواخر مرداد ماه در این شهرستان شروع شد.

اسکندری خاطرنشان کرد: رقم مورد کشت پیاز در شهرستان طارم رقم محلی طارم بوده که علاوه بر عملکرد بالا از کیفیت بسیار مطلوبی نیز برخوردار است و به همین جهت محصول تولیدی علاوه بر تامین نیاز شهرستان و استان به سایر استان‌ها نیز ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم تامین نهاده‌های مورد نیاز، برگزاری کلاس‌های آموزشی گروهی و انفرادی، بازدیدهای مزرعه‌ای و ارایه توصیه‌های فنی و تنظیم بازار را از جمله اقدامات انجام گرفته توسط این مدیریت در خصوص کشت و تولید محصول پیاز برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز