خبرگزاری کار ایران

در پنجمین روز از هفته دولت صورت گرفت؛

طرح آبخیزداری و کنترل سیل میرآخور ماهنشان به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۰۴۲

پروژه آبخیزداری و کنترل سیل میر آخور در شهرستان ماهنشان در پنجمین روز از هفته دولت به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، در پنجمین روز از هفته دولت طرح آبخیزداری و کنترل سیل میرآخور ماهنشان به بهره برداری رسید .

خلیل آقاجانلو در مراسم افتتاحیه این طرح با اشاره به این که روستای میرآخور در مسیر وقوع سیل قرار گرفته است، گفت: به همین منظور پس از شناسایی وضعیت روستاهای بحرانی و در معرض خطر اقدام به احداث این طرح کردیم.

مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان همچنین افزود: کاهش دبی سیلابی آبراهه ها و خسارات سیل به تاسیسات و باغات موجود، تغذیه رواناب های فصلی به سفره آب زیرزمینی  وافزایش آبدهی چاههای برداشت آب موجود در منطقه از جمله اهداف این پروژه است.

به گفته این مقام مسئول در سال گذشته برای شهرستان ماهنشان یک میلیارد و 200 میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده بود که حدود 600 میلیون تومان از این اعتبار برای عملیاتی شدن طرح آبخیزداری و کنترل سیل میرآخور هزینه شد و ما بقی نیز به مراش اختصاص یافته است.

وی میزان رواناب سالانه  این حوزه را حدود یک میلیون متر مکعب اعلام و خاطر نشان کرد: سیل یک پدیده غیر قابل پیش بینی می باشد و اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از این پدیده طبیعی است.

وی افزود: با احداث این طرح در هنگام وقوع سیل ، سرعت و فشار سیلاب کاهش یافته و در مناطق پائین دست نیز خسارت های ناشی از سیل به حداقل می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز