خبرگزاری کار ایران

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان تاکید کرد:

طلایه دار مباحث خانواده باشیم/ خانواده‌ها مراقب کاهش سن بلوغ جنسی جوانان باشند

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۰۳۹

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان، گفت: یکی از دلایل مهم عدم استقبال جوانان از سخنرانی ها این است که جوان دغدغه و مشغله های خود را در میان مباحث سخنران نمی بیند و نتیجه‌ حاصله این می شود که جوان از حضور در این جلسات گریزان می شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، امیرحسین بانکی‌‌پور، در همایش طلایه‌داران تبلیغ با اشاره به اینکه برخی از مبلغان از عدم استقبال جوانان نسبت به مباحث ابراز شکایت می‌کنند، گفت: یکی از دلایل مهم عدم استقبال جوانان این است که جوان دغدغه و مشغله های خود را در میان مباحث سخنران نمی بیند و نتیجه‌ حاصله این می شود که جوان علاقه‌ای بین خود و منبر نمی بیند و در نتیجه بین این دو فاصله می‌افتد فلذا بایستی منبری ها نیاز امروز جوان را بشناسند و آن را در قالب مباحث سبک زندگی ارائه دهند؛ این کار باعث جذب مخاطبین جوان می‌شود. 

 عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان، در ادامه با اشاره به چگونگی بیان شاخص‌های ایمان به جوانان، افزود: اگر بخواهم از شاخصه‌های ایمان، مستقیمآ صحبت کنیم گوش جوان بدهکار نخواهد بود اما اگر همین موضوع را در بحث  شاخص‌های انتخاب همسر در منبر مطرح کنیم جوان سریع هوشیار شده و به مباحث گوش می‌سپارد و در این قالب، مسائل اخلاقی را نیز می‌آموزد.

بانکی‌پور، از پایین آمدن سن بلوغ جنسی در سطح اجتماع خبر داد و خاطر نشان کرد: مسائل و مباحثی را که کودکان در دوران دبیرستان با آن آشنا می‌شدند در شرایط موجود در جامعه در دوران ابتدایی با این مباحث آشنا می‌شوند و این مسئله خبر از یک آسیب بزرگ است که خانواده ها باید مراقب باشند.

 وی با تاکید بر اینکه اگر حوزویان وارد بحث خانواده شوند خدمت بزرگی به خانواده و تبلیغ می‌کنند، گفت: حوزویان بایستی بلندگوی مباحث خانواده شوند و میدان داری کنند و در این زمینه مطالعه داشته وکمک حال مردم باشند و اجازه ندهند کار به جایی برسد که مردم به روانشناسان رجوع کنند چون رفرنس‌های روانشناسی لائیک است و با مباحث اعتقادی ما فرق دارند مبلغان طوری برنامه ریزی کنند تا آمار طلاق در استان کاهش یافته و آمار ازدواج افزایش یابد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: امروزه فضای مجازی جوان ما را تحت سیطره خود قرار داده و همچون موریانه به جانشان  افتاده است تا جایی که این مسئله در بطن خانواده‌های ما رخنه کرده است  یکی از راهکارهای مقابله با این مسئله پایین آوردن سن ازدواج است.

امیرحسین بانکی‌پور، با اشاره به مشکلات جنسی امروز در جامعه، تصریح کرد: اگر یک گروهی از جوانان را به عنوان نمونه آماری در موضوع ، آمار خودارضایی و ارتباط با جنس مخالف را مورد تجزیه تحلیل قرار دهیم از آمار ارائه شده وحشت خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از عمده راهکار این موضوع آن است که سن ازدواج را کاهش دهیم و از ده ساگی بر بلوغ عقلی و اجتماعی جوانان متمرکز شویم و شاخصه‌های این بلوغ را در منابع  و مجالس، کارگاه ها و بلاخص منبری ها در مساجد و هیئات گفته شود تا شاخصه های بلوغ عقلی و اجتماعیو ضوابط آن مشخص شود تا خانواده ها آگاهانه، در تربیت صحیح فرزندان از این مباحث استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز