خبرگزاری کار ایران

جنتی خواستار شد؛

معترضین تبدیل قبرستان «دهخدا» به «فضای سبز» به اوقاف و امور خیریه مراجعه کنند

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۶۹۴

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از تبدیل قبرستان قدیمی دهخدا به فضای سبز خبر داد و گفت: افرادی که به دلیل دفن اموات خود در این قبرستان معترض هستند، به اوقاف و امور خیریه استان مراجعه کنند.

به گزارش ایلنا از زنجان، حجت الاسلام جعفر جنتی، امروز با اعلام این خبر، گفت: از 60 سال پیش در «قبرستان دهخدا» هیچ کسی دفن نشده است، از همین رو و به درخواست اهالی این محل، تغییر اراضی این قبرستان در دستور کار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه محل مربوطه موقوفه است و اهالی درخواست تبدیل آن به فضای سبز را دارند، ادامه داد: این اتفاق به محض اطمینان از عدم اعتراض خانواده هایی خواهد بود که اموات خود را در این قبرستان مدفون کرده اند، انجام خواهد شد.

به گفته وی، معترضین می توانند اعتراض خود را به صورت کتبی به اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان تحویل دهند، در صورت عدم اعتراضات عملیات تبدیل این قبرستان به فضای سبز با همکاری شهرداری زنجان آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام جنتی چند روز قبل اعلام کرده  بود؛ مساحت این قبرستان 1.3 هکتار است و سند مربوط به این موقوفه در سال 1395 تک برگی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اضافه کرده بود: با توجه به اینکه از 60 سال پیش در «قبرستان دهخدا» هیچ کسی دفن نشده است، از همین رو تصمیم داریم با همکاری شهرداری این قبرستان را به فضای سبز تبدیل کنیم.

جنتی در تشریح بحث تبدیل قبرستان دهخدا به فضای سبز اظهار کرده بود: پس از طی مراحل اداری با همکاری شهرداری این اتفاق خواهد افتاد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه به برنامه اوقاف استان در راستای خدمت‌رسانی بیشتر به شهروندان اشاره کرد و افزود: در برنامه داریم که موقوفه‌های قرار گرفته در محدوده بازآفرینی شهری را در راستای خدمت‌رسانی بیشتر به شهروندان به کار گیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز