خبرگزاری کار ایران

در چهارمین روز از هفته دولت؛

وزیر نیرو از سد مشمپا بازدید کرد

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۳۶۶

وزیر نیرو و هیات همراه در سفر یکروزه خود به استان زنجان ضمن بازدید از سد مشمپا از نزدیک درجریان پیشرفت فیزیکی این سد قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا از زنجان، شروع مطالعات سد مشمپا در سال 83 آغاز و کلنگ ساخت سد مشمپا در سال 88 به زمین زده شده است و در سال 92 قرارداد آن به مبلغ 4170 میلیارد ریال به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار گردید.

 پیشرفت فیزیکی این پروژه 33 درصد است و تاکنون 1580 میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده ؛ میزان اعتبار ابلاغی برای سد مشمپا در سال جاری 87 میلیارد ریال می باشد و برای تکمیل پروژه 7800 میلیارد ریال اعتبار هم مورد نیاز خواهد بود؛ کل مطالبات سد مخزنی مشمپا 980 میلیارد ریال برآورد شده است.

این سد مخزنی با هدف تامین آب صنعت شهرستان زنجان به میزان 17.5 میلیون مترمکعب، تامین آب شرب شهر زنجان و 219 روستای شهرستان به میزان 32.5 میلیون مترمکعب، تولید انرژی برقابی به میزان 44 گیگا وات در سال و افزایش طول عمر سدهای پایین دست و کنترل رسوب احداث می شود.

سد مخزنی مشمپا سد از نوع سد خاکی با هسته رسی با ارتفاع 89 متر از بستر رودخانه و 113 متر از روی پی با طول تاج 385 متر است که حجمی معادل با 350 میلیون مترمکعب دارد؛ همچنین حجم رسوبات این سد 300 میلیون مترمکعب و حجم آب تنظیمی 50 میلیون مترمکعب است.

سد مخزنی مشمپا قابلیت تامین 32.5 میلیون مترمکعب آب شرب و 17.5 میلیون مترمکعب آب بخش صنعتی را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز