خبرگزاری کار ایران

سفیر چین در ایران تاکید کرد:

چین، آماده همکاری همه جانبه با ایران است/ ایران در نمایشگاه چین حضور خواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۳۶۷

سفیر چین در ایران ضمن اعلام مخالفت از تحریم های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران، گفت: آماده همکاری همه جانبه با ایران هستیم.

به گزارش ایلنا از زنجان، چانگ هوآ در دیدار با استاندار زنجان به موقعیت سوق الجیشی زنجان اشاره و اظهار کرد: این استان در مسیر جاده ابریشم قرار دارد و همین موجب جایگاه ویژه آن شده است.

سفیر چین در ایران با اشاره به پیشینیه زنجان و وجود آثار تاریخی ارزشمند بالاخص گنبد سلطانیه افزود: این آثار تاریخی گویای فرهنگ و تمدن بالای استان زنجان دارد.

وی به تحریم ها و فشارهای اقتصادی آمریکا علیه ایران و مشکلاتی که در روابط ایران و چین ایجاد شده است، اشاره کرد و گفت: با همکاری بیشتر می توانیم این مشکلات را حل کنیم.

سفیر چین در ایران مخالفت خود و کشورش از تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران را اعلام کرد و گفت: ما از برجام حمایت و خواستار افزایش همکاری دوجانبه ایران و چین هستیم.

چانگ هوآ به دیدار اخیر سران این دو کشور و افزایش روابط تجاری ایران و چین اشاره کرد و گفت: در این سفر از شرکت‌های سرمایه گذار چینی در زنجان بازدید داشتم و خواستار حمایت های استاندار از این سرمایه گذاران هستم.

وی با اشاره به اینکه با وجود حمایت ها شاهد افزایش سرمایه گذاران چینی در استان زنجان خواهیم بود، تصریح کرد: با همکاری دو جانبه مشکلات تحریم ها را رفع خواهیم کرد.

سفیرچین در ایران با اشاره به اینکه با افزایش همکاری بین دو کشور می توان راهکار خوبی را به منظور افزایش تبادل تجاری بین دو کشور پیدا کرد، گفت: ایران از ظرفیت بالایی در حوزه های مختلف برخوردار است و ما آماده همکاری همه جانبه با ایران هستیم.

چانگ هوآ به برپایی دو نمایشگاه در زمینه علمی و کالاهای تولیدی در چین خبر داد و گفت: از کشور ایران نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

در ادامه استاندار زنجان به ظرفیت های استان در بخش های کشاورزی و صنایع و معادن اشاره کرد و گفت: استان زنجان دارای مواد معدنی متنوعی بوده که 35 ماده معدنی در استان شناسایی شده که 30 نوع آن در حال حاضر استخراج می شود.

فتح اله حقیقی اضافه کرد: در استان زنجان واحدهای صنعتی بزرگی مستقر بوده و در این استان واحدهای بزرگ نساجی و معدنی و همچنین صنایع غذایی وجود دارد.

به گفته استاندار زنجان 45 درصد سرمایه گذاری استان زنجان توسط سرمایه گذاران خارجی اتفاق افتاده است که نشان دهند بستر مناسب سرمایه گذاری خارجی در استان است.

وی با اشاره به اینکه تامین امنیت برای سرمایه گذاران در استان از اولویت های اصلی استان است، گفت: ارائه مجوز برای سرمایه گذاران خارجی در استان زنجان در کمترین زمان صادر می شود.

حقیقی در مورد واگذاری شهرک آی تی به سرمایه گذاران خارجی افزود: این آمادگی را داریم این شهرک را به سرمایه گذاران چینی که در زمینه آی. تی صاحب سبک هستند واگذار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز